“Taka in tako skrbno obnovljena lesena barka ni bila pri nas splovljena že od leta 1962. Loger je bil narejen leta 1951 v Šibeniku, naš član Miran Trša iz Maribora pa ga je razpadajočega kupil in leta 1988 pripeljal sem iz Črne gore, a ga je temeljito začel obnavljati šele leta 2000,” zadovoljen pripoveduje zgodbo nove slovenske lesenjače Boris Capuder, ki je duša in gonilna sila društva Bracera.
Krajinski park. Vodja škvera Boris Capuder je tudi borec za ohranitev sečoveljskega polotoka in škvera. “Veljaki želijo pozidati ta kmetijska zemljišča, ob solinah naj bi zrasla luksuzna marina z 800 privezi – in s tem bi uničili vse,” se huduje in pristojne poziva, naj proti pozidavam ukrepajo.
“Manjkata še jambora in uteži, motor je vgrajen, a bo treba še marsikaj postoriti,” je 16-metrske barke vesel tudi Trša. Barka, ki je ime dobila po črnogorskem kraju Sutorman, ima štiri kabine z osmimi ležišči, kuhinjo, salon, krmarnico … Vanjo je vložil več kot deset tisoč ur dela, seveda precej smisla za ohranjanje avtentičnosti in denarja. “Ni denarja, ki bi poplačal ves trud,” pravi in se že veseli prvega dopusta z njo.
Društvo v edinem delujočim škveru pri nas ob Sečoveljskih solinah nadaljuje stoletno tradicijo gradnje in restavriranja lesenih plovil. Trenutno obnavljajo kakih 12 večjih in manjših lesenjač.