Plovila. Večja je tudi prodaja plovil v Elanovi navtični diviziji, saj jih bodo letos prodali 130 – lani so jih 120 –, prihodnje leto pa naj bi jih 140. “Navtična divizija ima letos deseetodstotno rast naročil, kar pomeni, da imamo povprečno za en mesec naročil več kot lani. Vidnejšega okrevanja trga v tem trenutku še ne zaznavamo. Veliko si obetamo od novih modelov, predvsem prodaja modela elan 350 je zelo spodbudna, saj je za letos že razprodan,” je povedal Luka Kepec, direktor prodaje in marketinga navtične divizije Elana skupine.
Elan. “Želimo si nekoga, ki se bo zavedal vrednosti in pomena blagovne znamke Elan in bo pripravljen investirati vanjo in jo razvijati še naprej,” je o nameri države, da za Elan poišče strateškega investitorja, dejal Robert Ferko, predsednik uprave Elana skupine.
Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP) bo namreč v kratkem začela iskati finančnega svetovalca za Elan, ki bo pomagal pri izbiri strateškega investitorja, saj želi država zmanjšati svoj delež v tem podjetju – PDP ima zdaj 66-odstotni delež –, strateški investitor pa bi sodeloval pri dokapitalizaciji.
Kot je povedal Matej Golob Matzele, izvršni direktor PDP, so se že pogovarjali z nekaterimi investitorji, strateški investitor pa naj bi po njegovem mnenju Elanu prinesel dolgoročno stabilnega lastnika in dodatni kapital. “PDP bi ostal manjšinski delničar, postopoma pa bi se država povsem umaknila iz lastništva Elana,” je dodal Golob Matzele, ki računa, da bodo našli strateškega investitorja, saj so poslovni rezultati Elana v zadnjem času spodbudni.
Najhujše je mimo
Da jim je uspelo prebroditi najhujše finančne težave, je potrdil tudi Ferko, ki pravi, da so v zadnjem letu in pol veliko postorili in da gre Elanu precej bolje kot povprečju slovenske industrije. “Uspešno sledimo ciljem finančnega prestrukturiranja in razvijamo nove izdelke, poslovanje pa je v skladu z ambicioznim načrtom, ki smo si ga zastavili za letošnje leto,” je poudaril prvi mož Elana.
Prihodnje leto brez izgube
Lani so v zimski diviziji Elana skupine prodali 405 tisoč parov smuči, letos pa se je prodaja do septembra po besedah Leona Korošca, direktorja prodaje in marketinga v omenjeni diviziji, povečala za deset odstotkov v primerjavi z lani in je nad načrtovano. Celoletna prodaja smuči naj bi bila za okoli 20 odstotkov večja od lanske. “Pričakujemo, da bomo leto končali s solidno dvomestno rastjo,” je za Žurnal24 povedal Korošec. V Elan skupini naj bi letos ustvarili okoli 80 milijonov evrov prihodkov, leto pa končali z manjšo izgubo. Družba redno poravnava svoje obveznosti, dokapitalizacija pa bi po Ferkovih besedah omogočila nadaljnji razvoj smučarske in navtične proizvodnje ter razvijanje novosti.