Minister za finance Klemen Boštjančič, ki je tudi podpredsednik vlade, je veliko večino od svojih skupaj kar 26 službenih potovanj v tujino potoval z letalom in v poslovnem razredu. Boštjančič v poslovnem razredu ni letel le na dolgih, medcelinskih letih, pač pa je v poslovnem razredu potoval tudi v Bruselj, Gent in Luksemburg.
"Evropska unija vsak mesec povrne stroške za udeležbo na zasedanjih finančnih ministrov Evropske unije, razen v primeru, ko gre za neformalna zasedanja," poudarjajo na ministrstvu za finance. A če pogledamo podrobno, so delegacije porabile veliko več, kot je EU pripravljena povrniti. Tričlanska delegacija je junija s Falconom letela Luksemburg. Dvodnevni obisk je stal skoraj 14 tisoč evrov, povrnjenih je bilo 7500. Še en tak primer potovanja je potovanje ministra še s tremi člani delegacije maja lani za dva dni v Bruselj. Skupni stroški so znašali kar 9140 evrov, Evropska unija je upravičila oziroma povrnila 2460 evrov. Za primerjavo, ministrica za zunanje zadeve Tanja Fajon je s štiričlansko delegacijo februarja lani za dva dni v Bruslju porabila 704 evrov, povračilo je všteto.
Službeno pot ministra v tujino glede na zakonodajo odobri vlada.
Novembra še v Argentino in Paragvaj
Konec novembra je Boštjančič letel še v Argentino in Paragvaj, kjer je potekal globalni forum OECD. Na štiridnevno pot sta se Boštjančič in še en član delegacije odpravila iz Zagreba, do Buenos Airesa letela v poslovnem razredu, nato pa do Asunciona nadaljevala v ekonomskem razredu, tudi vračala sta se v ekonomskem razredu. Službena pot je stala 12.712,97, evrov, podatki pa še niso dokončni.
Skupno so službena potovanja ministra za finance in članov delegacije v prvih desetih mesecih lanskega leta stala okoli 175 tisoč evrov, kar je skoraj toliko kot potovanja ministrice za zunanje zadeve. "Dodajamo, da je udeležba na srečanjih mednarodnih finančnih institucij, katerih članica je Slovenija, del obveznosti, ki jih s seboj prinese članstvo. Udeležba na teh srečanjih daje Sloveniji priložnost za aktivno delovanje in uveljavljanje svojih interesov, v nasprotnem primeru bi se lahko spraševali tudi o smiselnosti članstva," pravijo na ministrstvu za finance.
Edina pot, ki jo je Boštjančič v celoti opravil v ekonomskem razredu, je pot na Olimpijske igre v Parizu avgusta lani. Tridnevno potovanje za tri osebe je tako stalo nekaj manj kot 5500 evrov.
Za primerjavo, kaj cenovno pomeni potovanje v poslovnem razredu, smo na spletni strani Lufthanse iskali potovanje v Washington v začetku marca. Za polet tja je najnižja cena v ekonomskem razredu 641 evrov, najnižja v poslovnem pa 2397 evrov. Če bi pri ekonomskem razredu izbrali možnost odpovedi in oddano prtljago, bi za tri osebe povratna vozovnica stala 4800 evrov, v poslovnem razredu pa 14 tisoč evrov.
"Ministrica ima pravico potovati v poslovnem razredu!"
Medtem ko je Boštjančič vladno letalo Falcon uporabil enkrat, je zunanja ministrica Tanja Fajon, prav tako podpredsednica vlade, s Falconom letela 12-krat in dvakrat delno, na ostale službene poti je ministrica potovala z rednimi letalskimi povezavami, vključno z nizkocenovnimi letalskimi prevozniki ali z avtomobilom. Skupno je opravila 36 službenih poti v tujino. "Osnovna naloga Ministrstva za zunanje in evropske zadeve je vzpostavljanje stikov s partnerji v tujini, kar počnemo v sklopu uradnih in delovnih srečanj v tujini ter sodelovanja na konferencah mednarodnih organizacij in nevladnih organizacij, prav tako se udeležujemo srečanj na ravni Evropske unije, Nata in Organizacije združenih narodov," poudarjajo na ministrstvu.
Na izrecno vprašanje, ali je ministrica na letalih potovala v ekonomskem ali poslovnem razredu, nam na ministrstvu za zunanje zadeve niso odgovorili, so pa zapisali, da ima ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon sicer po Uredbi o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino pravico do potovanja v poslovnem razredu.
Najdražji je bil šestdnevni obisk na Kitajskem in Japonskem, ki je za petčlansko delegacijo stal nekaj več kot 47 tisoč evrov, od 17. septembra do konca meseca je bila Fajon z dvočlansko delegacijo na zasedanju Generalne skupščine OZN, vse skupaj je stalo nekaj čez 40 tisoč evrov. Skupni stroški z dnevnicami so za službena potovanja ministrice Fajon in članov delegacije znašali nekaj več kot 224.500 evrov.
Mesec v ekonomskem razredu in tudi z vlakom
Minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec, tretji podpredsednik vlade, je bil v letu 2024 na enajstih službenih poteh v tujino, devetkrat je poti opravil z letalom. Za pot Luke mesca in delegacije, kadar gredo z letalom, vedno rezervirajo ekonomski razred, sporočajo z ministrstva.
Maja lani se je Mesec na pot v Bruselj odpravil z vlakom. Moti ga namreč, da se v EU med 500 ali tisoč kilometrov oddaljenimi kraji, potuje z letali in ne z vlaki. V prestolnico EU se je namesto ure in pol, kot traja pot z letalom, vozil kar 16 ur in pri tem trikrat prestopil. "Z letalom bi vsak od nas ustvaril 135 kilogramov emisij CO2, z vlakom jih bomo desetkrat manj. Potujemo štirje, kar pomeni, da smo prihranili skoraj pol tone emisij," je izračunal Mesec.
Z namenom doseganja zgornjega cilja je Mesec EU pozval, da bi vsi njeni funkcionarji znotraj Unije namesto z letali potovali z vlaki. Prepričan je, da Evropa potrebuje hitrejše železniško omrežje in da se pri tem lahko kosa s Kitajci, ki slovijo po hitrih železniških povezavah.
Arčon z nizkocenovnikom in v ekonomskem razredu
Četrti podpredsednik vlade Matej Arčon, minister brez resorja, pristojen za področje odnosov med s slovensko narodno skupnostjo v tujini, je bil v letu 2024 na šestih službenih poteh v državah, glavnina opravljenih službenih poti ministra v tujino je bilo enodnevnih. Izven zamejstva so bile štiri poti tridnevne in dve štiridnevni.
Stroški službenih poti v zamejstvu so bili minimalni. Najdražje je bilo tako potovanje v Luksemburg in Belgijo, ki je stalo 1120 evrov. Minister je v Pariz potoval z nizkocenovnikom, prav tako je z nizkocenovnikom potoval v Severno Makedonijo. Minister Matej Arčon je v letu 2024 opravil tri službene poti v tujino z letalom, in sicer v Belgijo, Francijo in Severno Makedonijo. Minister je potoval v ekonomskem razredu.
V poslovnem razredu se rad vozi tudi Igor Papič, minister za visoko šolstvo. Popolnoma ali vsaj delno je v poslovnem razredu potoval na vse svoje poslovne poti, tudi v Nemčijo in Belgijo, kjer let traja le nekaj ur.
Minister za solidarno prihodnost Simon Maljevac je lani opravil tri službene poti v tujino, na dve, v Liege in Berlin je potoval v z letalom v ekonomskem razredu, v Budimpešto z avtom. Skupni znesek stroškov poti ministra Maljevca in delegacije za lansko leto znaša približno 1.500 evrov.
Ministrica za zdravje Valentina Prevolnik Rupel je bila v letu 2024 na šestih službenih poteh, na vse službene poti je potovala z letalom in vedno je letela v ekonomskem razredu. Najdražja je bila tridnevna pot v New York, kjer sta se ministrica in še en član udeležila zasedanja Generalne skupščine OZN, ki je stala nekaj čez 6300 evrov.
Nekdanji ministrer za vzgojo in izobraževanje Darjo Felda je sicer za šest službenih poti skupno porabil 25.700 evrov. V Singapur je letel z letalsko družbo Turkish Airlines, v ekonomskem razredu; v Bruselj z Brussels Airlines v poslovnem razredu, nazaj pa v ekonomskem razredu; v London z British Airways v ekonomskem razredu; v Bruselj z Brussels Airlines v ekonomskem razredu; drugič pa v poslovnem razredu. Vinko Logaj, ki je na meso ministra prišel oktobra, v letu 2024 ni opravil nobene službene poti.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je z delegacijami na službene poti v tujino v letu 2024 potovala enajstkrat. Za poti v sosednji državi, v Italijo in Avstrijo, je vedno uporabila službeno vozilo, za ostale poti pa letalski prevoz, in sicer vedno v ekonomskem razredu. Z nizkocenovnikom je v letu 2024 potovala enkrat, in sicer v London. "Na Ministrstvu za kulturo skrbno načrtujemo vse poti, iskanje najugodnejših prevozov in nastanitev pa je treba prilagajati tudi natrpanim urnikom ministrice," sporočajo z ministrstva.
Minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar je v letu 2024 opravil 18 službenih poti, 11-krat je letel z letalom, vse poti pa so bile opravljene z redno linijo v ekonomskem razredu in z vladnim letalom Falcon.
Minister Matjaž Han je bil na dvanajstih službenih poteh v tujini, od tega le štirikrat z letalom. Nobena od teh štirih poti ni bila z nizkocenovno potniško družbo, je pa minister vedno potoval v ekonomskem razredu.
Minister v poslovnem, delegacija v ekonomskem razredu
Minister za javno upravo Franc Props je lani opravil dve službeni poti v tujino, in sicer na Ministrsko srečanje EUPAN v belgijsko mesto Gent in na Ministrsko zasedanje OECD Globalnega foruma v italijanski Milano. V Bruselj je letel z redno linijo družbe Lufthansa. Minister je potoval v poslovnem razredu, ostala člana delegacije pa v ekonomskem. Iz Bruslja so se vračali s Falconom, v Milano so potovali s Falconom.
Kumer edini z električnim avtomobilom
Bojan Kumer, minister za okolje, podnebje in energijo je na vse poti z letalom potoval z redno linijo, v ekonomskem razredu. V lanskem letu je trikrat potoval v glavno mesto Azerbajdžana, Baku. V Budimpešto je Kumer potoval z električnim avtom, pot je stala samo 24 evrov.
Nekdanja ministrica za pravosodje Dominika Švarc Pipan v letu 2024 ni potovala v tujino, ministrica Andreja Katič, ki jo je nasledila, pa je v tujino potovala enkrat, in sicer v Luksemburg (13.-14. junija 2024), kjer se je udeležila zasedanja Sveta EU za pravosodje in notranje zadeve ter obiskala Sodišče EU. V Luksemburg je ministrica potovala z redno letalsko linijo v ekonomskem razredu, vračala se je s Falconom skupaj z ministrom za obrambo.
Šarec edini letel s Spartanom
Nekdanji minister Marjan Šarec, ki ga je po izvolitvi za evropskega poslanca nasledil Borut Sajovic, je v lanskem letu potoval izključno s Falconom, kar je bistveno zmanjšalo njegove stroške. V okviru kondiciranja vladnega letala je namreč na leto predvidenih 400 ur letenja, za katere Ministrstvo za obrambo ne izstavlja računov. Službena pot v Bruselj, ki je sicer tudi delno povrnjena, je tako stala le 115 evrov. Na obisk pripadnikov slovenskega kontingenta v operaciji Kfor na Kosovu je minister letel s Spartanom, službena pot je stala 30 evrov. Od julija lani namreč lahko za protokolarne prevoze slovenske delegacije uporabljale tudi letalo Slovenske vojske Spartan, če ga vojska v tem času ne bo potrebovala za opravljanje nalog. To je edini prevoz s Spartanom, ki ga je v lanskem letu opravil kateri od ministrov. Skupen strošek njegovih poti je bil 12.800 evrov. Sajovic je bil od julija lani na štirih službenih poteh, vedno je letel s Falconom, strošek njegovih poti je bil 1700 evrov.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je lani opravila štiri službene poti v Opatijo, Bruselj, Luksemburg in Carigrad. Razen v Opatijo je ministrica službene poti opravila z letalom, vse letalske vozovnice so bile v ekonomskem razredu.
Aleksander Jevšek, minister za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, kadar potuje z letalom, leti v ekonomskem razredu, so sporočili z ministrstva. Od dvanajstih službenih poti jih je šest opravil z letalom, ostalo s službenim avtomobilom. Skupni strošek njegovih poti je bil 6600 evrov.
Čalušić v ekonomskem razredu tudi na Kitajsko
V ekonomskem razredu potuje tudi ministrica za kmetijstvo Mateja Čalušić. Tako je v ekonomskem razredu z delegacijo potovala tudi na Kitajsko. Letalske vozovnice za celotno štiričlansko delegacijo so stale 4600 evrov, skupni stroški za šestdnevni obisk pa 10.042 evrov.
Minister za naravne vire in prostor Jože Novak v letu 2024 ni šel na nobeno službeno pot v tujino. "Skupaj s strokovnimi sodelavci se je posvečal reševanju težav ljudi na terenu, predvsem izvajanju nalog, povezanih z intervencijo, izrednimi ukrepi in sanacijo posledic poplav iz avgusta 2023," so sporočili z ministrstva. Številne mednarodne aktivnosti na najvišjem nivoju pod okriljem ministra in MNVP so potekale v Sloveniji.
Mesec, Maljevec, Ruplova, Asta Vrečko in ostali, kaj nas sploh sramotijo po svetu in zapravljajo denar za zijale. To je samo za Ruski kolhoz .
Sodobna letala porabijo med 2 in 3 litre goriva na 100 km na potnika. Letalstvo ni najbolj problematična oblika transporta.
za to nesposobno goloazen je še ryanair predober...s flixbusom naj hodijo na službena potovanja....sicer pa nebi bilo najbrž nobene razlike tudi če ostanejo doma....