Evropska komisija je objavila nov načrt za razvoj hitrih železnic v Evropi, katerega cilj je, da bi vlaki do leta 2040 postali najhitrejši in najudobnejši način potovanja.
Načrt predvideva boljše povezovanje mest, skrajšanje časa potovanja in spodbujanje okolju prijaznega prometa. Po objavljenem voznem redu bodo potniki lahko iz Berlina v København potovali samo štiri ure, iz Madrida do Pariza šest ur, potovanje med Sofijo in Atenami bo prav tako trajalo šest ur – kar je polovica časa, ki ga potniki potrebujejo danes. Iz Ljubljane na Dunaj se bo glede na objavljen zemljevid pot z vlakom iz zdajšnjih šestih ur in petih minut skrajšala na 4 ure in 30 minut.
We’re launching a bold plan to make high-speed rail the fastest, more sustainable way to travel across Europe by 2040. 🚆
— European Commission (@EU_Commission) November 5, 2025
It’s a concrete timeline to remove bottlenecks, unlock investment, and harmonise rail systems⬇️ pic.twitter.com/QH5x1eEhOS
Načrt vključuje tudi nove železniške povezave med baltskimi državami ter progo, ki bo do leta 2035 povezovala Pariz, Madrid in Lizbono. Poleg tega so predvideni obvezni roki, investicijski sporazumi in uvedba brezhibnega čezmejnega sistema vozovnic, načrtujejo pa tudi širitev nočnih železniških prog.
Na obstoječih progah hitrosti ni možno povečati. Zgraditi bi morali proge po novih trasah. Nova proga LJ-CE-MB bi morala teči ob sedanji AC. Mi smo bili že enkrat izpuščeni iz tega projekta zaradi počasnosti pri razpisih. Sicer pa ni panike.… ...prikaži veče. Potniki bodo glede na pregovorne zamude vlakov lahko krajšali čas v najnovejših modernih in dragih ŽP, ki jih brez potrebe gradi Alenka z izbranimi dvornimi gradbinci.
Od teh 4:30 ur do Dunaja, se bo 3 ure vozilo samo do Mariborima.
To bo leta 2100? Samo vprašam....