Falcona ne morejo razcariniti, zato je obtičal v ZDA, čeprav bi moral po načrtih v torek pristati na servisu v švicarskem Zürichu, razlagajo naši viri.
Falcon stoji na ameriški carini, ker niso dokončani pravni posli med slovensko vlado oziroma njenim ameriškim partnerjem in najemnikom Falcona, grško družbo Genmar. Verjetno papirji tudi v sredo še ne bodo pripravljeni. Letalo bo v Švico pripeljal kapetan Marjan Bojič.
Zamuda na zamudo
Prvotno bi moral falcon sicer zapustiti ZDA že v petek,
petčlanska strokovna ekipa za prevzem letala pa se je v ZDA
odpravila že
prejšnji torek.
Ob robu odpiranja ponudb 17. junija je državni sekretar na obrambnem
ministrstvu
Uroš Krek sicer napovedal, da bo letalo v Evropi že julija.
Falcon naj bi na servisu, ki ga bo opravilo podjetje Jet Aviation in bo stal okrog 80 tisoč
dolarjev, ostal predvidoma en mesec.
Trije si želijo letalo
Na ministrstvo so sicer prispele tri ustrezne ponudbe za najem letala. Svoje ponudbe so
oddali slovenske družbe Adria Airways, GIO Poslovna aviacija in Linxair. Pogajanja z njimi je vlada
začela julija, njihovi rezultati pa še niso znani.
Po določilih razpisa bo vlada letalo, ko se bo vrnilo v Slovenijo, predvidoma
oddala v najem za najmanj štiri leta. Najemnik se bo obvezal, da bo letalo uporabljal za svoje
potrebe in ga ne bo dal v podnajem brez pisnega dovoljenja najemodajalca. Razpis tudi določa, da bo
najemnik po sklenitvi pogodbe dolžan plačati varščino v višini petsto tisoč evrov, ki jo lahko
najemodajalec letala obdrži v primeru kršenja pogodbe.