Najglasnejši so bili tisti nasprotniki, a niso bili dovolj številčni, da bi lahko sprejeli kakšen zavezujoč sklep.
Na župana se je iz okoli 100-glave množice vsul plaz kritik glede domnevno netransparentnega sklepanja dogovora z društvom Epeka in romskim društvom Romano Pralipe Maribor za vzpostavitev romske restavracije Romani kafenava v prostoru nekdanje picerije Ču Ču v mestni četrti Magdalena.
Eden od prisotnih je izpostavil, da je sporni objekt že več kot 100 let spomeniško zaščiten in v bližini šole, okoli katere je že zdaj veliko gostinskih lokalov. Po njegovih besedah je v središču mesta ogromno praznih lokalov, ki bi bili primernejši za romsko restavracijo. Spet drugi je poudaril, da so se tudi drugi gostinci zanimali za ta objekt, a so bile njihove ponudbe zavrnjene. Društvu Epeka je očital aroganten odnos do okoliških prebivalcev in izpostavil, da v okolici objekta ni dovolj parkirnih mest. "Očitno ste se ustrašili novinarja BBC, ki nas je označil za ksenofobe," je povedal županu.
Niso proti Romom, ampak proti gostilni
Fištravec je pojasnil, da je prejšnje ponudbe zavrnil svet mestne četrti, ki si je doslej neupravičeno lastil prostore. Predsednica sveta mestne četrti Jožica Lešnik Švajger je povedala, da v omenjenem prostoru že od leta 2010 pripravljajo projekt medgeneracijskega centra, s čimer naj bi bili seznanjeni tudi na občini. Ostale ponudnike so po njenih besedah zavrnili, ker so imeli navodilo z občine, da prostor ne sme več biti namenjen za gostinstvo.
"Nobena dejavnost, ki ne uživa podpore okoliškega prebivalstva, ne more biti uspešna, pa če je še tako dobro pripravljena," je dejala. Množica ji je pritrdila in slišati je bilo vzklike, da ne nasprotujejo Romom, ampak gostilni.
Tudi Romi so Mariborčani
Predstavnik društva Epeka Štefan Simončič je pojasnil, da gre pri projektu za socialno podjetje, ki bo prineslo najmanj pet delovnih mest. "Odprimo še več takih podjetij, ki vračajo družbi," je dejal in poudaril, da so tudi Romi Mariborčani in da si želijo dela in sobivanja s sosedi.
Fištravec je ponovil, da je v objektu mogoče vzpostaviti tako romsko gostilno kot medgeneracijski center. Enako so poudarjali zagovorniki romske gostilne. Ena od slednjih je povedala, da pri ostalih gostinskih lokalih ni bilo problemov glede parkirišč. "Sramotno, da je prvi zbor v zgodovini mesta, ki je bil sklican na ta način, z rasistično podstatjo," je dejala.
Župan je shod zaključil z besedami, da je poslušal tako argumente za kot tiste proti in da v Mariboru živijo različni ljudje, ki morajo sobivati. "Če želi Maribor imeti boljšo prihodnost, se bomo morali naučiti živeti drug z drugim," je dejal.
Edino Francozi si upajo narediti red v svoji državi, kar se tega tiče. O integraciji in nestrpnosti govorijo ponavadi tisti, ki nimajo blage veze s to tematiko in živijo 50 kilometrov od ciganov. Tako je pri vsem v naši deželi.… ...prikaži več V šolah je pa itak cigo zmagovalc. Njihovo nasilje je ok, to je njihova živahnost in narava. Kva pol če ostale otroke tepejo, mi jih pač ne razumemo in smo vedno nestrpni. Gospa Makarovičeva je dejala, da ji otroc gredo na živce, razen cigančkov !!!! Mislim, halo? Kaj to pomen? ( v oddaji As ti tud not padu).
Torej..V šoli niso naredili nič za zaščito ljudi pred takšnimi incidenti, policija ni nikoli naredila nič.. Nič od nič... Samo plastično sem hotel opozoriti, kakšne izkušnje imajo lahko ljudje z Romi. Nobenega ne sovražim, prijetno mi pa ni ravno pri… ...prikaži več srcu, ko me kateri poskuša fehtat.
Prvo kar bi rad povedal. Proti "romski" (prava beseda v slovenskem jeziku, ki označuje ta narod, se začne na c.. in obstaja v slovarju, medtem ko beseda "rom" pomeni okvir) gostilni nimam nič. Pravzaprav bom z veseljem šel kdaj tja… ...prikaži več jest oz. sva s kolegom že dogovorjena, da greva. Zdaj pa k bistvu... Sem hodil v osnovno šolo v del mesta, kjer je bila naseljena večina Romov (kje je to, bodo Mariborčani vedeli). Bil sem tepen na dnevnem redu, ker so me izsiljevali (Romi) za denar, ki ga seveda kot učenec nižje osnovne šole nisem imel niti za čigumije. Enega Roma se še posebej spominjam, ko me je davil, medtem, ko so me trije drugi (vsi starejši od mene) držali. Čez nekaj let berem v štajerskem tedniku 7D, kako je ta Rom imel "Pristno cigansko poroko" (citiral sem naslov iz 7D, da mi ne bo kdo očital ksenofobije). Kako sem se spomnil? Tiste face, ki me je davila, preden sem izgubil zavest, ne bom nikoli pozabil. Aja.. V šoli niso naredili nič za zaščito ljudi pred takšnimi incidenti,