Slovenija
3924 ogledov

Po sinočnjem napadu sredi Ljubljane so se oglasili vozniki avtobusov

bavarski dvor Saša Despot
Po grozljivem napadu na voznika avtobusa se je oglasil Sindikat voznikov avtobusov Slovenije.

V četrtek zvečer je na Bavarskem dvoru v Ljubljani prišlo do grozljivega napada na voznika avtobusa LPP. Slednji je v napadu utrpel hude poškodbe, njegovo življenje pa je ogroženo.

Po nepojmljivem tragičnem dogodku se je oglasil Sindikat voznikov avtobusov Slovenije, ki so izpostavili, da že dolgo časa opozarjajo na pristojne, da so razmere v javnem cestnem potniškem prometu slabe. V preteklosti so tako od ministrstev kot tudi od koncesionarjev javnega cestnega potniškega prometa že zahtevali, da voznikom avtobusov zagotovijo fizično zaščito. A njihove zahteve so naletele na gluha ušesa, češ da so to "nepotrebni dodatni stroški".

bavarski dvor | Avtor: Saša Despot Saša Despot
V času pandemije so prav tako zahtevali varnostnika, vendar je bila tudi ta zahteva opredeljena kot nepotreben strošek. Izpostavili so, da sta zaradi dobičkov in prihrankov njihova varnost in dostojanstvo poteptana. "Poklic voznika avtobusa so država in posledično tudi njihovi delodajalci popolnoma razvrednotili. Od voznikov avtobusov pričakujejo, da smo poleg voznikov hkrati še varnostniki, psihologi, čistilci ter socialni delavci in vse to za plačo, ki ne upošteva naše ogromne odgovornosti in zahtevnosti našega poklica," so poudarili ter dodali, da so se njihovi delovni pogoji nesprejemljivo poslabšali, "delovni čas prepogosto zažira naš prosti čas in varnostni ukrepi prepogosto ostajajo le kot mrtva črka na belem listu papirja".

bavarski dvor | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Obregnili so se tudi ob dejstvo, da delodajalci vedno bolj množično uvažajo tujo delovno silo z dvomljivim znanjem tako osnov poklica kot znanja slovenskega jezika. To so v sindikatu označili kot "strel v lastno koleno", saj bi morali namesto uvažanja tuje delovne sile raje voznikom ponuditi dostojno plačo ter varne in zdrave delovne pogoje.

Navedbe so utemeljili z dejstvom, da je v Sloveniji več kot 10.000 oseb z veljavnim vozniškim izpitom D kategorije, ki pa ne delajo več v tem poklicu. "Po našem trdnem prepričanju je uvoz tuje delovne sile samo še dodatni dokaz, da v dejavnosti javnega cestnega potniškega prometa država daje prednost pohlepu delodajalcev pred našimi povsem legitimnimi pravicami."

Od pristojnih tako v sindikatu zahtevajo takojšnje priznanje statusa uradne osebe, pod kar sta navedena sprejem zakonskih sprememb v Kazenskem zakoniku in enaka pravna zaščita kot pri drugih poklicih z javno funkcijo. Prav tako zahtevajo dostojne osnovne plače, ustrezno osebje in varnostne razmere ter upoštevanje osnovnega človekovega dostojanstva in zaščito pred prekarnostjo in socialnim dampingom.

bavarski dvor | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Zahtevajo tudi takojšnje varnostne ukrepe, kot so varnostne pregrade v vseh vozilih, obvezna usposabljanja za nasilne situacije, učinkovit protokol sodelovanja s policijo, psihološko pomoč za žrtve nasilje.

"Čas poniževanja našega poklica je mimo. Ne bomo več trpeli, da se v imenu dobičkov ogrožajo naša življenja in dostojanstvo. Varnost voznikov ni privilegij, temveč naša temeljna pravica," so zaključili.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Kmodri_ 18:34 14.november 2025.

    Naj jim kupijo 2 kg težke neprebojne jopiče. Zanimivo bi gledati, kdo bi ga nosil 8 ur....posebej poleti....

  • FejstDogaja 15:40 14.november 2025.

    Nobeni varnostni ukrepi tukaj ne bodo delovali, če je šel šofer sam za potnikom. V glavnem te šoferji ignorirajo, če jih hočeš kaj vprašat. Niso nič kaj prijazni. Zdaj bi bili pa kar javne osebe?

  • Xman 13:52 14.november 2025.

    Mrš nazaj v balkanske vukujebine ovce in koze porivat. Drhal nezahvalna, zaostala!