V prvi fazi bo družba v 100 odstotni državni lasti. Po dokapitalizaciji z vložki partnerjev, zalednih držav ali drugih interesentov bo nastopila druga faza, ko bo podjetje dobilo tudi pravo funkcijo investitorja. Po izgradnji bo družba z infrastrukturo tudi upravljala, koncesija bo predvidoma trajala 30 let.
Kdo bo direktor še ne vedo
Naloga podjetja, ki bo imela sprva pet zaposlenih (o direktorju se še niso uskladili), bo najprej priprava vsega potrebno za pripravljalna dela, prijaviti se mora na razpise za evropska sredstva in privabiti vlagatelje.
S čim bodo vlagatelje pritegnili? "Pritegnil jih bo donos. Podjetje bo moralo zagotavljati donos z zgrajeno infrastrukturo. Predvideno je, da bo jim bomo dali možnost izgradnja drugih pretovorih možnosti – bodisi v Kopru kot drugje v Sloveniji," odgovarja infrastrukturni minister.
Vlagatelji iščejo projekte, kjer so donosi večji kot na bančnem trgu, zato računamo, da bo interes vlagateljev velik, dodaja Gašperšič.
Z novim tirom ne bodo upravljale Slovenske železnice
Čeprav Luka Koper nima koncesije za upravljanje z vsem območjem v luki, v pristanišču ostro nasprotujejo ideji, da bi imela na tem območju koncesijo tudi morebitna konkurenca.
"Treba bo sodelovati, začeti dialog. Stališče, ki ga ves čas zagovarjajo, naj država zgradi drugi tir oziroma, da oni ne potrebujejo partnerja, nas do drugega tira ne bo pripeljala. Drugi tir ni izvedljiv samo z vložki države. Pričakujemo, da bomo tudi z Luko Koper vzpostavili dialog glede sodelovanja pri tem projektu," odzive Luke Koper komentira minister.
Finančna konstrukcija bo zaprta po dokapitalizaciji, po vložku evropskih sredstev in najemu posojil. Šele po tem bo lahko podjetje šlo v razpis za gradnjo.
Z novim tirom ne bodo upravljale Slovenske železnice, saj bo koncesijo imelo novo podjetje.
Po preteku koncesijskega obdobja pa bo država načela pogovore o novem upravljalcu. Na infrastrukturnem ministrstvu pričakujejo, da bo tudi z obstoječim tirom med Koprom in Divačo upravljalo novo podjetje.
Konec 2017 bi že lahko izbirali gradbinca
Da vlagateljev za projekt ne bi dobili, se ministri ne bojijo. "Za interes smo vprašali Poljake, za južno Poljsko je ta koridor zanimiv. V kratkem se bova srečala z avstrijskim kolegom, interes so izrazili tudi v nemški deželi Baden-Württemberg," pravi Gašperšič.
Po optimističnem scenariju, če nam torej uspe skleniti pogodbo do leta 2017, bi lahko konec naslednjega leta že izbirali izvajalca gradnje.
Projekt bi se lahko sicer pocenil za okoli 200 milijonov, na 1,2 milijardi evrov. A le pod pogojem, da bo drugi tir zgrajen le za tovorni promet. Če bo po njem vozili tudi potniški vlaki, bo treba zgraditi tudi evakuacijsko cev, zato bi bila v tem primeru naložba dražja.
dezurni@zurnal24.si
To da bodo pokradli že vrabci čivkajo, da so pa ustanovil podjetje ki se imenuje 2 T-ir D-avkoplačevalske K-raje je pa vse jasno.
Torej: Država spet ustanavlja državno podjetje, ki ga bo treba vsako vsako leto dokapitalizirat. Izbran bo politično motiviran kader, število zaposlenih z direktorjem, svetovalci, zunanjimi sodelavci ter uradniki ne bo preseglo 200 delavcev. Dejstvo pa je, da bo to spet… ...prikaži več najdražja gradnja v Evropi po kilometru.
Ja in kdo bo potem zaslužil pod mizo ?