Mestna občina Ljubljana je danes objavila načrt Trajnostne urbane strategije MOL s podrobnejšim opisom prioritetnih projektov. "To je dokument, namenjen operacionalizaciji prednostnih naložb trajnostnega urbanega razvoja za izvajanje investicij in projektov," poudarjajo pri MOL. "Dokument je izhodišče za pripravo projektov in programov, s katerimi bo MOL kandidirala za sredstva Evropske unije."
Ivan Stanič iz oddelka za urejanje prostora je pojasnil, da so izpostavili sedem strateških sinteznih ciljev. "Skupaj smo dali projekte, ki sežejo po razsežnosti ali vplivih preko posameznih sektorjev," je pojasnil Stanič in poudaril trajnostni vidik strategije. Izpostavil je, da dokument vsebuje 131 projektov, od katerih je 46 prednostnih - njihova izvedba se začne takoj, za nekatera so že pridobljena gradbena dovoljenja.
Župan Zoran Janković je med projekti izpostavil energetsko sanacijo stavb, ureditev kolesarske mreže in Cukrarno. "To bo največja galerija v Ljubljani, vrednost projekta je ocenjena na okoli 20 mio evrov," je povedal Janković in dodal, da računa, da bo cena s pogajanji nižja. "Imamo pravnomočno gradbeno dovoljenje, še enkrat bomo iskali okoljevarstveno soglasje."
Sončna elektrarna LPP
Med načrtovanimi ukrepi dokument med drugim predvideva izboljšanje železniške infrastrukture, vključno v povezavah do mednarodnega letališča Jožeta Pučnika in pristanišča v Kopru, nadaljevanje projekta mednarodnega Potniškega centra Ljubljana (PCL), energetsko obnovo stavb v lasti MOL ter povečanje energetske samozadostnosti z izgradnjo sončne elektrarne LPP.
Na lokaciji LPP bodo postavili nadstrešek za zgibna vozila v velikosti 16 tisoč kvadratnih metrov, kolikor bo velika tudi fotovoltaična elektrarna. "Elektrarna bo povezana v elektrodistribucijski sistem in bo podnevi generirala električno energijo, ki bo distribuirana v električno omrežje," je zapisano v TUS. "Pričakujemo, da bo generirala 1,5 MW električne energije."
Električni avtobusi
Elektrarna bo delovala v dnevnem času, ko je tudi poraba elektrike največje, tako da bo pomagala odpravljati konice pri odjemih. Pri MOL ocenjujejo, da bo vsako vozilo od povprečno 160 vozil, ki gredo vsak dan na linijo v predpripravi porabilo približno en liter manj goriva. "To v enem letu znese 58.400 litrov, kar direktno pomeni prihranek energije, zmanjšanje onesnaževanja in ima vpliv na ogljični odtis vozil," poudarjajo pri MOL. "Za obratovanje električne linije avtobusov v centru Ljubljane je potrebno nabaviti vsaj 5 vozil na električni pogon."
Načrtujejo tudi delno elektrifikacijo avtobusne flote. "V tem kontekstu se pričakuje postavitev treh polnilnih mest za električne avtobuse in sicer na treh lokacijah: dve na končnih postajališčih na obeh koncih električne linije in enega na lokaciji LPP," navajajo pri LPP.
Za zmanjšanje izpusta se trdnih delcev PM10 v ozračje je predvideno, da bo v voznem parku LPP do polovice vozila na metan in ostalo na druga goriva, za enkrat večinoma nafta, kasneje pa tudi na druga bolj čista goriva.
Nova P+R parkirišča in rumeni pasovi
V okviru trajnostne prometne politike je med ukrepi predvideno izboljšanje javnega potniškega
prometa v MOL in ureditev rumernih pasov na vseh glavnih vpadnicah v Ljubljano ter povečanje
števila vozil v skladu z visokimi okoljskimi standardi v javnem potniškem prometu ter drugih vozil vseh javnih služb.
Poleg obstoječih P+R parkirišč na območju MOL (Dolgi most, Stožice, Fužine (Chengdujska), Ježica in Barje) je predvidena izgradnja novih dveh parkirišč in sicer v Stanežičah in v Črnučah z enakim sistemom parkiranja.
"Z javnim prevozom, ki ga izvaja LPP na območju LUR se na leto izvede okoli 39 milijonov prevozov potnikov. V voznem parku imamo okoli 220 vozil za izvajanje mestnega prometa in 68 vozil za izvajanje medkrajevnega prometa," navajajo pri MOL. "Za prevoz uporabnikov P+R Stanežiče in Črnuče bomo potrebovali vsaj osem dodatnih zgibnih vozil in dodatno 20 voznikov. Predvidevamo, da bo na vsakem od P+R dnevno povprečno 300 uporabnikov."
Gradnja stanovanjskih sosesk
Javni stanovanjski sklad MOL na Brdu načrtuje izgradnjo stanovanjske soseske Brdo 2 s 172
stanovanji, ki naj bi bila izgrajena do decembra 2020. "Na celotnem zemljišču vseh območij E1, E2 in E3 je predvidenih skupaj651 stanovanj, trgovina in lokali, kar bo tvorilo novo sosesko, ki se bo navezovala na zeleno zaledje ježe in PST," je zapisano v strategiji.
Do julija 2018 naj bi bila glede na strategijo izgrajena tudi soseska Polje IV s 64 stanovanjskimi
enotami ter javnim programom v pritličju (knjižnica in lekarna). "V soseski sta predvideni dve večstanovanjski lameli, izdelani v tehnologiji montažne lesene gradnje," je zapisano v dokumentu.
JSS MOL načrtuje tudi gradnjo stanovanjske soseske s 180 stanovanji na Rakovi jelši II. "Z izgradnjo soseske za 180 gospodinjstev in ureditvijo okolice in vse potrebne infrastrukture, bo območje Rakove jelše II postalo del urbanega okolja, v katerem se bo kakovost življenja izboljšala in dvignil tudi sloves območja Rakove jelše," pišejo v strategiji. Zaključek izgradnje soseske je predviden v aprilu 2020.
Načrtujejo tudi energetsko prenovo 140 stanovanj, med drugim na Hladilniški poti, na Knobleharjevi ter na cesti Španskih borcev.
Kaj bo z Rogom in Cukrarno?
Pod strateškim ciljem Ljubljana - mesto kulture je med drugim predvidena dograditev mreže
infrastrukture s ponudbo kulturnih programov, med drugim Center Rog, Galerija Cukrarna, Palača
Cukrarna: prostor kreativnosti, največji in sodben galerijski prostor v državi ter Palača knjige in
mladih.
"Ta teden teče poskus zadnjega dogovora z uporabniki Roga," je povedal Janković in dodal, da imajo na mizi njihovo zadnjo ponudbo. "Imajo čas, da se do jutri odločijo, sicer bo odločilo sodišče."
dezurni@zurnal24.si
do sedaj so vsi župani se pufali in narejenega ni bilo skoraj nič,torej so si žepke filali,zdaj se isto pufa pa na veliko gradi in po slovensko tudi zdaj se bemtijo ,tako da je vse skup brezvezno lajanje
pa naše radarje naj kupijo maribor šampion
Ni težko s pufi v Ljubljani postavit mostove in ostale objekte, problem je ta denar vrniti, in zaradi Jankoviča in volilne baze tako mislečih, smo tam kjer smo. Naši otroci in najbrž še njihovi potomci bodo drago plačevali podvige Jankoviča… ...prikaži veča in ostalih, naši otroci zaradi tega nimajo prihodnosti.oz. jim je bila prihodnost že naprej ukradena, pri tem pa ste najbolj krivi zagovorniki Jankoviča in vseh ostalih. In za nekaj ušivih mostov, ste Ljubljančani prodali svojo kulturo. Mostovi in vse materialne stvari propadejo, so minljive, idenditeta in kultura naroda pa ostanejo. Ohranjanje kulture oz. idenditete je nabolj pomembna stvar in župan LJ sploh ne more biti župan, ki ne pozna, ne ohranja in ne spoštuje idendtitete.