V začetku poletja sem se zanimal za nakup rabljenega avtomobila. Želel sem še naročiti poročilo na podlagi VIN številke, ki jo ima vsak avto. Prek spletnega iskalnika sem pristal na strani vinhistoryusa.com. Zdela se je kot vse druge takšne strani, ponujali so poročilo za en dolar ter vračilo denarja, če z njim nisi zadovoljen, hkrati pa bi sklenil testno sedemdnevno naročnino za, ki jo lahko kadarkoli prekineš, po testnem obdobju pa se mi zaračunalo 30 dolarjev mesečne naročnine.
Vnesel sem torej VIN številko avtomobila in številko kartice, kazalo je, kot da je poročilo v izdelavi, na elektronski naslov pa sem malo kasneje dobil obvestilo, da VIN številka ni veljavna. To seveda ne drži, saj sem kasneje poročilo za isto številko dobil prek druge strani. Takoj sem jim poslal sporočilo, da poročila nisem dobil in zahteval prekinitev naročnine. Hitro so mi odgovorili, naj uporabim povezavo za odjavo v prvem sporočilu, ki pa je ni bilo, ne povezave ne sporočila. To je bilo 27. junija.
Obljubljali, da bodo uredili ...
Na spletni stran imajo tudi zelo odziven klepet, vedno so se zelo hitro odzvali in zagotavljajo, da so odprli nalogo za ekipo, ki se ukvarja s tem, ter da bodo zadevo hitro rešili, skratka, dajejo vtis resnega podjetja, ki skrbi za stranke, a bili so hitri pri obljubah, rešilo pa se ni nič. Na spletni stran se lahko prijaviš tudi v svoj profil, kjer vidiš, da je tvoja naročnina aktivna, ni pa nobene možnosti, da bi se sam odjavil.
Skratka, menil sem, da sem se odjavil, saj sem uporabil vse možnosti, ki jih imajo navedene za odjavo, no le po telefonu jih nisem poklical, 4. julija pa so mi s kartice pobrali 30 dolarjev za naročnino.
Takrat sem dokončno dojel, da sem v krempljih prevarantov, kar mi je potrdilo tudi brskanje po spletu. Umetna inteligenca mi je v nekaj sekundah povedala, da "glede na ocene in poročila drugih uporabnikov — tudi veliko opozoril — bi rekel, da ni varno zaupati strani vinhistoryusa.com brez zelo velike previdnosti".
Tako sem preprečil, da bi mi še kaj pobrali
Na srečo sem naročnino plačal z debetno kartico N26, znesek na računu sem znižal pod 25 evrov, tako da novega plačila ni bilo mogoče izvesti. Četrtega avgusta so znova poskušali bremeniti mojo kartico, potem ponovno sedmega, devetega, enajstega, trinajstega in štirinajstega, šestnajstega, sedemnajstega in osemnajstega. Vsi poskusi so bili neuspešni, ker na računu ni bilo dovolj denarja. Zaradi tega sem imel tudi nekaj sitnosti, saj zaradi nizkega stanja na računu niso bile plačane nekateri drugi stroški, a sem to raje vzel v zakup, kot da bi prevarantom nakazal 25 evrov.
Hkrati sem prek aplikacije svoje spletne banke N26 zahteval povračilo denarja, saj sem plačal za storitev, ki je nisem prejel in za naročnino, ki sem jo odjavil. Tej zahtevi za vračilo se po angleško reče chargeback. To je bil kar postopek, saj z mojimi pojasnili in dokazili niso in niso bili zadovoljni. Prvo prijavo s slikami spletnih strani sem oddal 12. avgusta, popolno prijavo pa šele 8. septembra. V popolni prijavi sem natančno popisal postopek naročanja poročila (to sem storil tako, da sem ponovil celoten postopek nakupa razen vnosa kartice), katero elektronsko pošto sem prejel in kdaj, kako sem zahteval prekinitev naročnine, kakšni so pogoji za prekinitev naročnine in priložil vso korespondenco s ponudnikom. Ena stran dopisa in 14 strani prilog, vse skupaj sem poskeniral in priložil kot pdf dokument. Vsa komunikacija je potekala v angleščini.
Štiri dni po poslani popolni vlogi so mi sporočili, da delajo na moji zadevi, 3. oktobra, torej slab mesec po oddani popolni vlogi, pa so mi sporočili, da bom dobil denar povrnjen. Sedmega oktobra so mi 30 dolarjev nakazali na račun.
Seveda mi je ta postopek vzel veliko časa in tudi nekaj živcev, a če ne bi ukrepal, bi mi do zdaj pobrali že sto evrov. Ključno se mi je zdelo, da prevaranti ne bodo zmagali, dokler mi je nad računom visela "naročnina", ki je nisem sklenil, pa tudi računa nisem mogel normalno uporabljati, saj na njem nisem želel imeti več kot 25 evrov. Druga možnost je bila, da zaprem račun, kar bi storil tudi v primeru, da moji pritožbi ne bi ugodili.
janez.zalaznik@styria-media.si
za take reci se uporablja enkratna revolut kartica.
Avtor se je zelo dobro znašel, saj uporablja dodatno N26 za plačila v spletu. Tudi sam imam na N26 določeno vsoto za plačevanje pri nakupih preko interneta in vse skupaj vezano na PayPal ali AliPay. Pomaga pri reklamacijah, ''dispute'' če… ...prikaži več roba ni dobavljena ali ni v skladu z nakupom. Do sedaj so vedno ''počepnili'' in sem denar dobil nazaj. Zanimivo pa je, da pri t.i. kitajcih brez problemov, od ljubljančana pa preko PayPal aplikacije. Ali ni čudno. Rojak rojaka nategne, kot politika domačega...
Avtor članka je dokazal da ima iq na ravni dveh kavnih zrnc in da mu je spodrsnilo reklamiranje N26