Na treh konkretnih primerih smo preverili, kako ugodne so v resnici ponudbe na straneh s kuponi ter ponudnike vprašali, kako preverjajo, ali so res. Pravijo, da morajo biti najugodnejši, sicer nimajo smisla in bodo dolgoročno propadli, eni pa so povedali, da lahko ponudniku, ki se ne drži pravila, da mora biti njihova ponudba najugodnejša, zaračunajo tisoč evrov kazni.
Prvi primer. Dve nočitvi s polpenzionom v enem izmed štirizvezdičnih hotelov Lifeclass v Portorožu za 196 evrov (desno). Kateri hotel (Apollo, Riviera, Neptun ali Mirna) boste dobili, izveste ob prijavi, saj se hotel dodeli glede na razpoložljivost.
Na svojih spletnih straneh Lifeclass oglašuje Savna paket v hotelih Mirna in Neptun za 50 evrov po osebi na dan (fotografija spodaj), torej skupaj 200 evrov, kar je le štiri evre več kot stane kupon. Ker je v ta paket vključen še dvourni vstop v savno, je mogoče, da neposredno pri ponudniku za svoj denar dobite celo več? Vstop v savno namreč stane 19 oziroma 24 evrov (konec tedna), kar pri paru znese dodatnih 38 oziroma 48 evrov.
Zagotavljamo najboljše cene
"Naš pogoj je najboljša cena v trenutku, ko se dela ponudba, kar seveda tudi preverimo in preverjamo tudi v času, ko je ponudba veljavna. Ker imamo ogromno partnerjev mogoče res ne dnevno, gotovo pa vsak teden. Če ne bi ponujali najboljše cene, potem naš portal ne bi imel nobene dodane vrednosti za uporabnika. Je pa res, da so določene ponudbe veljavne tudi tri mesece in pri kakšnem manjšem ponudniku se lahko kdaj zgodi, da ima na primer zaradi odpovedi kakšne skupine proste zmogljivosti in objavi ugodnejšo ceno od naše, ampak v takem primeru takoj znižamo ceno ali umaknemo ponudbo. Pri večjih ponudnikih se to še ni zgodilo," je zagotovil vodja prodaje na Megabonu Almir Đešević. "Pri tej konkretni ponudbi ne oglašujemo, koliko popusta prinaša ponudba, saj Lifeclass cene spreminja glede na povpraševanje in zasedenost zmogljivosti, zato tukaj ne moremo določiti fiksnega popusta ker se spreminja glede na termin. Je pa to zagotovo najboljša cena," je še dodal.
Večerja v hotelski ponudbi ni vključena, ko jo prišteješ ...
In drži, v hotelu Neptun Savna oddih, ki ga oglašuje Lifeclass na svojih spletnih straneh, vključuje le zajtrk, medtem ko paketna ponudba vključuje tudi večerjo. Če prišteješ še večerjo, je cena za vikend paket (izbrali smo 26. do 28. november) v hotelu Neptun oddih 253 evrov, med tednom (od ponedeljka do srede, 23. novembra) pa 232 evrov.
Kuponko oddih v Termah Vivat s polpenzionom in brez savn ponuja za 199 evrov. Cenik na spletni strani Term Vivat pod rubriko mini oddih (od 2. novembra do 23. decembra) to isto ponuja po 99,90 evra na osebo, torej za dva 80 centov več. Kdor ima Petrolovo kartico, si lahko enak paket privošči za 176 evrov, kar je za 23 evrov manj, imetniki kartice Tuš kluba pa celo za 30 evrov manj, saj je cena za njih 169,90 evra.
"Akcijska cena je en vidik, ki ste ga sami opazili, potrebno pa je pogledati tudi samo vsebino ponudbe, saj imamo pri nas vključene še dodatne storitve, ki jih ostali nimajo, in sicer enkrat štiriurni vstop v Svet savn Vivat in enkrat sredozemski piling," nam je pojasnil direktor podjetja Futurisimo, ki ima v lasti spletno stran Kuponko, Denis Potočnik. Po ceniku štiriurni vstop v savno stane deset evrov na osebo.
"Seveda je Kuponkova filozofija, da svojim uporabnikom garantiramo najbolj ugodne akcijske ponudbe na trgu, popusti se gibljejo od 50 odstotkov naprej, obstaja pa sicer tudi opcija tako imenovane hude cene, kjer je možen manjši popust, vendar je to bolj izjema kot pravilo," pravi Potočnik in dodaja, da mora to še vedno biti najugodnejša ponudba na trgu.
"Pred objavo preverimo ..."
"Vsaka akcijska ponudba je stvar dogovora s posameznim poslovnim partnerjem, ki tudi jemlje naš prodajni kanal kot kanal z najvišjimi popusti za pospeševanje prodaje in zapolnitev praznih kapacitet, istočasno pa prejme z našim sodelovanjem brezplačno promocijo. Našim poslovnim partnerjem zaupamo, da se držijo našega dogovora in pogodbenih obveznosti, seveda pa vsak naš prodajni strateg pred samo objavo ponudbe preveri ali je akcijska ponudba najboljša ali ne, primerja jo s ponudbo na konkurenčnih kuponskih portalih in ostalih prodajnih kanalih, po analizi ponudniku tudi poda predloge oblikovanja ponudbe," je še pojasnil Potočnik.
Tretji primer. Mestoidej za 164 evrov ponuja nastanitev in polni penzion v Vili Higea v Termah Dobrna ter neomejeno kopanje in enkrat vstop v savne. Šlo naj bi za 41-odstotni popust (po naših izračunih bi moral biti glede na navedene cene to 51-odstotni), navedena je redna cena 336 evrov. Po ceniku za Mini oddih, ki velja od 6. novembra do 23. decembra, je cena za enak paket (z doplačilom za kosilo) le 215 evrov, med tednom pa celo le 181 evra. Isto stvar je torej s kuponom mogoče res dobiti ceneje, a ta ni niti 25-odstoten, med tednom pa niti desetodstoten. Poleg tega se lahko sami odločite, ali sploh potrebujete kosilo.
"Mestoidej vedno izhaja iz rednega hotelskega cenika. To je cena, ki jo hotel navede na začetku obdobja in je zavedena v rednem hotelskem ceniku. Cene se nato dnevno spreminjajo glede na povpraševanje oziroma 'rack rate', to je najvišja cena, ki jo je kupec pripravljen plačati v določenem obdobju. To pomeni, da ponudnik postavi višjo ceno v primeru dobrega povpraševanja ali zasedenosti hotela ali nižjo ceno v primeru slabo zasedenih kapacitet," so pojasnili v podjetju Mestoidej in dodali, da "ponudnik lahko pripravi svojo interno akcijo, ki pa ne sme biti nižja od cene na Mestoidej.com".
Tisoč evrov kazni, če ponudba ni najugodnejša
Pravijo še, da se v času promocijske akcije na njihovem portalu ponudnik zaveže, da nima akcije ali popusta, ki bi pomenil boljšo končno ceno od promovirane na njihovem portalu.
"V nasprotnem primeru Mestoidej ponudniku zaračuna pogodbeno kazen v višini 1.000 evrov plus DDV. S tem ukrepom kupcem zagotovimo vedno najboljšo ceno na tržišču v danem obdobju," so še povedali v Mestoidej.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Koristim kupone SAMo v gostinstvu, je pa res, da so te porcije manjše- ne pa spet toliko manjše, kot so cenejše.. še vedno smo bili vsi- prijatelji, zadovoljni
Ti kuponi so samo eno veliko jajce, naj ta podjetja raje kaj ustvarijo, ne pa da delajo na provizijah. Vsakič, ko sem se povezal direkt z ponudnikom sem dobil enako ali celo nižjo ceno. Skratka to je vse larifari in izguba časa.
Lej ga. Tko je ko ekonomistov 5x preveč, pa še ti ki delajo , delajo predvsem za svoj žep. Skratka evrček meni evrček za storitev/izdelek in potem še evrček meni. Pa saj ni čudno, če taski še potem državo… ...prikaži več vodijo. Sicer so sposobni, samo za svoj žep, za vse ostale, ko jih j*. Kupon sem že davno nehal kupovat, ko sem parkrat že pred nakupom ugotovil nateg, potem pa še parkrat, ko nisem mogel uveljavljati nobene garancije za izdelek.