Na Facebook profilu Mestne občine Ljubljana so se te dni pohvalili z videoposnetkom gradbenih del, ob tem pa so pripisali: Na odseku med Peruzzijevo cesto in krožiščem pri nakupovalnem centru Supernova Rudnik bomo namestili približno 1500 pilotov in uredili cesto, vključno s površinami za pešce in kolesarje.
Dodali so: "S projektom Čisto zate bomo stopnjo priključenosti na javno kanalizacijo v Ljubljani povečali na 98 %. V sklopu projekta urejamo kanalizacijo na 261 ulicah, s čimer bo v Ljubljani ukinjenih 4500 greznic, iz katerih je odpadna voda doslej nenadzorovano prehajala v okolje in podtalnico."
A objava je naletela na precej slabe volje med prebivalci, ki živijo na tem območju, saj z izvedbo in organizacijo del niso zadovoljni. "Ampak hitrost pa ni ravno vaša vrlina," je zapisal eden od uporabnikov, drugi pa dodal: "Res ne razumem, zakaj ste se mogli spraviti na Rudnik po dolgem in počez. Spet se bomo od Iga, čez Peruzzijevo in do Dolenjske vozili po polžje, ker mora biti vse zaprto. Dajte že nekaj dokončati, ne pa da vse traja 10 let!!! SRAMOTA," je dodala druga uporabnica.
"Vse lepo in prav, da urejate, ampak treba se je držati rokov, vsaj približno. Domačini še domov ne moremo več priti normalno, kar čez noč zaprejo ulico in začnejo prekopavati naprej od tam, do koder naj bi bila popolna zapora. Ne razumem, kako lahko zaprete dovozno cesto Jurčkova-Knezov štradon, da morajo stanovalci hiš čez robnike z avti, da lahko pridejo domov. Vsaj za domačine bi lahko uredili neki obvoz. Da ne govorim, da začnejo ropotati že ob šestih zjutraj, sobote in nedelje, tako da se še za vikend ne moreš naspati! Kaj šele bo, ko se začne šola," je jezo na tipkovnico zlila tretja uporabnica Facebooka.
Spet je četrti uporabnik dodal, da "bi župan najprej moral končati Ižansko cesto, potem pa naprej. Zdaj so pa obvozi obvozov zaprti in je kaos. Teli vaši projektantje vsi živijo 200 m od službe in ne poznajo situacije s cest."
In prav to "srečo" sem imel v ponedeljek, ko sem se malce po 16. uri na lastne oči prepričal, kaj pomeni kaos na tem območju, ki ga dodatno začinijo tudi dela na cesti na obvozih. Po sili razmer sem se moral nujno srečati z nekom v Supernovi na Rudniku, zgolj za izmenjavo stvari. Toda opravek, ki bi me običajno "stal" nekaj minutk, mi je vzel debelo uro.
Že ko sem iz drugega nadstropja garažne hiše v Supernovi želel zapeljati na izvoz, sem videl, da avtomobili stojijo že na samem vrhu izvoza iz garažne hiše, a ker sem sklepal, da se dogaja nekaj nenavadnega, sem se odpravil čez streho na drugi izvoz. Tam sem že kaj kmalu ob prihodu na cesto ugotovil, da bom tudi tu stal v zastoju. V Google zemljevid sem vtipkal želeno destinacijo in šokirano ugotovil, da bom za 5,5 kilometra porabil neverjetnih 30 minut. In tako je tudi bilo, vse do konca križišča Peruzzijeve ceste z Dolenjsko se ni premaknilo nikamor in glavnino časa, torej dobrih 20 minut sem porabil za dober kilometer ceste.
Kmalu sem ugotovil, zakaj. Vozniki, ki so se podali na cesto proti centru, so namreč želeli zaviti nazaj na Peruzzijevo cesto (obvoz), med njimi tudi tovornjakarji. Ker pa to križišče ni narejeno za takšno količino prometa, ga seveda ni zmoglo požirati in nastal je kaos, ko so čez zeleno zapeljala le po dva, tri, mogoče štiri vozila. Za njimi pa dolga kolona vozil in prav nič ni pomagalo, da sta na Dolenjski cesti dva pasova.
Razumem, da so dela potrebna, toda v zadnjem času sploh v Ljubljani opažam, da šepa pri organizaciji (in celo označbi in ustrezni talni signalizaciji in postavljanju ograj!?) le teh. Pogostokrat namreč delo na cesti poteka tudi po vzpostavljenem obvozu in seveda je jasno, da bodo zastoji zato še večji, včasih celo neznosni, kot je bilo to na mojem primeru v ponedeljek. Druga dobra stvar bi bila, če bi se izvajalci držali rokov, ali pa bi se že vnaprej napovedal daljši časovni okvir. Ljudje bi povsem drugače sprejeli dejstvo, če bi bila dela dokončana pred rokom, kot pa da se rok podaljša za mesec ali dva.
Naslednja stvar, ki me je pošteno zmotila, je ta, da na križiščih z zastoji – kjer so zastoje ustvarjali tudi neposodobljeni intervali na semaforjih, ki seveda sami od sebe ne znajo predvideti povečane količine prometa –, ni bilo niti enega policista, ki bi usmerjal promet. Prepričan sem, da bi že to rešilo velik del zastojev in dodobra sprostilo promet. A s tem, ko policistov ne postavimo na tako obremenjena križišča, daste jasno vedeti, da se vam za te voznike "fučka".
Glede na to, da se ljudje, ki se dalj časa vozijo na tem območju, zavedajo, da bo mimo Supernove proti centru šlo počasneje, se zato mnogi obrnejo kar proti obvoznici, a kaj ko tudi na obvoznici prav v tem času potekajo dela na cesti, zato tudi tam nastanejo dolgi zastoji (glej fotografije v fotogaleriji).
Ne bi rad bil v koži prebivalcev tega območja septembra, če dela ne bodo dokončana do konca avgusta (na MOL smo v četrtek naslovili vprašanje, kdaj bodo dela zaključena, a odgovora še nismo prejeli). Glede na to, da so hudi zastoji že zdaj, ko se šola še ni začela in je še precej ljudi na dopustih, si ne znam predstavljati, kako bo na tem območju v prometnih konicah v prvem tednu septembra. Tisti, ki lahko, peš, na kolo ali skiro. To je edini nasvet, ki vam ga lahko dam.
dezurni@styria-media.si
Naj plebs na to pomisli, ko gre volit. Aja, pozabi. Prav, pa naj ponavlja razred, dokler končno ne zapopade nauka....
Se strinjam s teboj atamama. Dela so načrtovana kot da bi živeli v kameni dobi brez sodobnih strojev in sodibnih gradbenih materjalov. Norme razpotegnjene.... To je Svoboda vsi samo kradejo in nove davke nabivajo . Saj drugega ne znajo ker niso sposobni😢
Po besedah kmetom, bjonda Samanta Klakočar Zupančič, spremeniti bomo morali blejenje ovac svobode v mukanje krav, vsaj tako jo razumemm, naredila bo prav vse, da se vidi v Parizu, pa magari na biciklu, ovca bolana