Avto
109 ogledov

Kdo je odgovoren za padec kosa betona na avto

Poškodba vozila na katerega je priletel kos betona na primorski AC
1/4
Poslal bralec
Včeraj smo poročali o nesreči, ko je na avtomobil na avtocesti z nadvoza padel velik kos betona. Kdo je odgovoren, da je prišlo do nesreče, ki bi se lahko tragično končala in ali bi jo lahko preprečili?

Železniški nadvoz, s katerega je v ponedeljek na avto padel kos betona, je del železniške infrastrukture in odgovornost Slovenskih železnic, kjer pravijo, da bodo izredni pregled betonske konstrukcije izvedli po prejemu uradnega poročila od Darsa. 

"Vzdrževanje premostitvenih objektov na državnih cestah ureja 60. člen Zakona o cestah. V primeru križanja avtoceste z železniško progo, je upravljanje in vzdrževanje urejeno s predpisi, ki urejajo varnost železniškega prometa (upravljajo SŽ). Ker pa stanje objekta vpliva tudi na varnost prometa na spodnjo avtocesto, takega upravljavca praviloma opozorimo na pomanjkljivost, da jo odpravi. Sicer pa, kot navedeno, je v primeru železniških nadvozov celotna konstrukcija v upravljanju železnic," so pojasnili na Darsu, kjer so kljub temu že opravili pregled nadvoza, s katerega je odpadel omet in odstranil nekaj betonskih delov, ki bi lahko bili nevarni. 

Stanje drugih nadvozov? Zadovoljivo. 

Poškodba vozila na katerega je priletel kos betona na primorski AC | Avtor: Dars Dars

Slovenske železnice ocenjujejo, da je stanje drugih nadvozov "zadovoljivo", v zadnjih letih niso bili obveščeni o podobnih izrednih dogodkih, bodo pa po tej nesreči preverili še druge premostitvene objekte. 

Kako lahko pride do tega, da z nadvoza odpadajo veliki kosi betona? "Dejavnikov za tovrstne dogodke je lahko več - vibracije od prevozov vlakov, degradacijo betona povzroča agresivno okolje, močno soljenje v zimskem času s strani upravljavca avtocest in podobno," pravijo na Slovenskih železnicah. 

Praviloma vse poškodbe odkrijejo pravočasno

Na vprašanje, kakšno je stanje drugih, torej cestnih nadvozov, ki so v njihovem upravljanju, pa na Darsu odgovarjajo: "Zaradi staranja konstrukcij premostitvenih objektov, vremenskih vplivov (predvsem zmrzovanje) in posledic zimskega vzdrževanja (različne soli) prihaja do delaminacij (odstopanja) betona od armature. V naših avtocestnih vzdrževalnih bazah morajo vse take konstrukcije redno spremljati in tak odstopajoči beton tudi odstraniti. Mesto posega praviloma sanirajo s specialnimi premazi in maltami. Tako so bila letos na primer na območju avtocestne baze Ljubljana izvedena taka dela na nadhodih prek severne obvoznice H3, Ledarska in Gotska ulica v Ljubljani, nadvozu Miheličeve ceste nad avtocesto A2 in viaduktu Dolgi most nad Tržaško cesto v Ljubljani, opravljeno je bilo tudi popravilo nadvoza Ceste na Bokalce, v novembru bodo dela izvedena na nadvozu Brezovica". Dodali so, da lahko do poškodb nadvoza pride tudi zaradi previsoko naloženega tovora oziroma trkov previsokih vozil. 

Kako pogosto se zgodi, da kos betona pade na avtocesto? "Vsa taka nevarna mesta praviloma odpravimo pravočasno, še pred krušenjem in odpadanjem, res pa je tudi, da pa ni absolutno mogoče povsem izključiti takega dogodka," pravijo na Darsu. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 7
  • OneCent 08:03 31.oktober 2016.

    http://netting.com/bridge-nets/

  • Skippy 20:19 30.oktober 2016.

    Saj nisi resna. Kje pa si še to videla?

  • Avatar krojac
    krojac 18:31 30.oktober 2016.

    Morda je kriv predsednik države,kdo ve?