Slovenija
62 ogledov

Krožišče ni nujno najboljša rešitev

Nesreča tovornjak, avtobus Špela Mohorič
Skoraj teden dni po hudi prometni nesreči v Škofji Loki, kjer sta se zaletela tovornjak in avtobus, med tamkajšnjimi prebivalci še vedno potekajo debate o tem, ali bi semaforizirano križišče zamenjali s krožnim. Na DRSC pravijo, da odločitev glede krožišča ni tako preprosta.

Glede pričakovanj prebivalcev na območju Škofje Loke, da bi začasno preuredili semaforizirano križišče na krožno križišče trenutno, ni možno dati dokončnega odgovora, so za zurnal24.si povedali na Direkciji RS za ceste (DRSC).

Pri sami izgradnji krožišča je tako treba upoštevati različne dejavnike: tovrstna križišča namreč zahtevajo veliko prostora, kar posledično lahko povzroči tudi težave s pridobivanjem zemljišč, sami kraki cest v križišču morajo biti čimbolj pravokotni, saj je le v primeru ustrezne izbire uvoznega radija možno doseči primerno vključevanje vozil v krožni tok. 

"Najnevarnejši manever v krožnem križišču je namreč uvažanje v krožno križišče, ki se opravi na relativno majhnem prostoru, zato je zelo pomembna oblika krožišča, ki vpliva na prometno varnost (vožnja z minimalno hitrostjo in čakanje na prazen prostor za vključevanje v krožni tok) ter kapaciteto (čakalni čas)," dodajajo na DRSC.

Tako je že pri načrtovanju začasnega krožnega križišča projektant opozoril, da ima nekatere pomanjkljivosti, "kar lahko pripelje do konfliktnih situacij, vendar je bila v danem trenutku edina možna".

"Gre za vrsto strokovnih vprašanj"

Krožišče je tako slabša izbira kot semaforizirano križišče v primerih, ko je tok levih zavijalcev močan, razlagajo na DRSC. Poleg tega tovrstna križišča nimajo neomejene prepustnosti, ob količini prometa pa je treba upoštevati tudi njegovo razdelitev.

"Gre za vrsto strokovnih vprašanj, na katera je treba odgovoriti, preden lahko podamo informacijo o končni odločitvi za uvedbo krožišča. Trajne rešitve morajo biti namreč takšne, da v čim večji meri preprečujejo morebitne konfliktne situacije in zvišujejo raven prometne varnosti."

Pri montažnem krožišču tako ni predvidena takšna fizična prepreka v sredini krožišča, ki bi nepazljivim voznikom onemogočala vožnjo naravnost skozi krožišče, prav tako se ni predvidevala prestavitev robnikov obstoječega križišča, dviganje asfalta, "niti kakršenkoli drug podoben poseg, saj je šlo za nekajdnevno rešitev nastale situacije. Radij začasnega krožišča je izredno majhen, rumena črta okoli montažnega otoka ne preprečuje 'vožnje preko', kar ima lahko potem, ko se vozniki navadijo na krožišče, za posledico konfliktne situacije.

S to začasno rešitvijo tudi ni ustvarjen 'krožeči tok', ki bi omogočal varno vključevanje s stranskih  smeri, voznikom (osebna vozila, manjši tovornjaki) je omogočena vožnja 'skoraj' naravnost."

Pomembna tudi finančna plat

Na DRSC še pravijo, da bo do končne odločitve treba počakati na rezultate posebnih študij glede stroškov in možnosti postavitev krožišča.

Ali bo na tem mestu dejansko vzpostavljeno krožišče, pa je, kot so zapisali na DRSC, odvisno tudi od sredstev, ki bodo v okviru rebalansa namenjena za področje cest.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.