Slovenija
125 ogledov

Manj ladij, manj pomorščakov

Tovorna ladja Splošna plovba
Število zaposlenih naj bi zmanjšali za več kot polovico.

Po neuradnih informacijah Splošna plovba, edini večji slovenski ladjar, krči število zaposlenih. Eden od virov celo trdi, da je predsednik nadzornega sveta Splošne plovbe Jochen Döhle, ki je obenem zastopnik nemškega lastnika družbe, zahteval zmanjšanje števila zaposlenih – teh je bilo po lanskih podatkih 64 – na manj kot 30. Egon Bandelj, dolgoletni predsednik uprave Splošne plovbe, na naša vprašanja v zvezi s tem ni odgovoril.

Flota upada

"Glede delavcev v upravi nimam informacij, število pomorščakov pa se je zmanjševalo, tako kot se je zmanjševala ladijska flota," pravi Andrej Utenkar, predsednik Sindikata pomorščakov Slovenije. Splošna plovba ima po njegovih besedah v lasti 15 ladij, leta 2008, ko je bilo njihovo poslovanje rekordno, pa so jih imeli 23. Svetovni ladijski trg je, kot je znano, v hudi krizi zaradi padca voznin, ladjarji pa so prisiljeni v prodajo ladij. Utenkar pravi, da so v zadnjih letih floto zmanjšali za pet ladij, na posamezni ladji pa v povprečju dela 20 pomorščakov (vključno s tujimi). Splošna plovba, ki je lani poslovala z 12,5 milijona evrov izgube, je sicer tudi več kot polovična lastnica časopisne hiše Primorske novice.

Po službo v svet

"Ko je država odprodala svoj del v Splošni plovbi, smo na fakulteti za pomorstvo in promet povedali, kakšni so naši pomisleki in strahovi. Proti temu smo se borili z vsemi sredstvi, vendar smo bili žal neuspešni," pravi dekanja Elen Twrdy, ki pa z namero odpuščanj ni seznanjena. "Izobraževanje pomorskih kadrov se ne izvaja samo za določeno družbo, službo lahko iščejo kjerkoli po svetu," dodaja. Splošna plovba ima po lanskih podatkih 26 štipendistov na srednji pomorski šoli in fakulteti za pomorstvo.

Komentarjev 3
  • Barba 17:00 03.oktober 2013.

    Pričakovano, sicer da nas je večina Slovenskih pomorščakov odšla imajo zasluge zgoraj navedena gospoda. Čeprav smo pomorščaki moje generacije imeli srečo in smo se tega poklica na praksah učili od pravih starih volkov. Danes pač fantje, ki gredo na ladjo ...prikaži več na prakse (tu ne mislim le dotičnega podjetja) se lahko učijo od pijanih državljanov bivših držav SZ ali še slabše cenenih sub-standardnih oficirjev iz Daljnega Vzhoda. Treba se je zavedati, da je to podjetje reševala RS z denarjem davkoplačevalcev in denarjem pomorščakov. Pomorščaki so imeli takrat, zato da bi si zadržali službo tudi po 20 in 25%nižje plače. Pač z odločitvijo belih ovratničkov z prazno glavo iz Ljubljane za prodajo so tudi zapečatili usodo tega podjetja. Sicer pa resnici na ljubo in da bi bili natančni, Splošna Plovba ni lastnica ladij že od časov bivše države. Pomorščaki so bili s strani te države obravnavani kot drugorazredni državljani, ker kakor je komu odgovarjalo za samo promocijo in reklamo ter tudi za

  • alfredo 10:52 03.oktober 2013.

    Nemec bi krčil, torej....

  • Veteran 10:09 03.oktober 2013.

    Upam, da bodo čimprej opustili tudi posiljevalca Egona Bandlja in njegovega ritoliznika Petra Ivaneža in s tem se bo nemški lastnik bivše splošne plovbe rešil še zadnjih smeti!