Slovenija
80 ogledov

Maribor brez direkcije

Morda je Patrick Vlačič ob letošnjem marčevskem srečanju z Andrejem Godcem na od Žurnal24 main
Selitev. Minister odločen, da DŽI ne bo več v Mariboru. Kangler in mariborski poslanci tokrat združeni proti.

“Desna vlada nam je prinašala projekte in pomembne državne službe, leva pa nam jih vozi proč. Vse bomo naredili, da Direkcija RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo (DŽI) ostane v Mariboru,” je za Žurnal razburjeno pojasnil Franc Kangler, župan Maribora.

Nezaupanje do Maribora
Tudi na župana se je namreč obrnilo okoli 30 zaposlenih iz DŽI, ki so včeraj javno opozorili na namero Vlade RS, da ukine omenjeno direkcijo v Mariboru in njene naloge pripoji k Slovenskim železnicam (SŽ), ki so že nekaj časa v rdečih številkah. “Mi v tej nameri prometnega ministrstva in vlade ne vidimo nobenih koristi za davkoplačevalce. Zdaj je poraba proračunskega denarja bolj transparentna,” je pojasnil Janez Flac, predsednik sindikata DŽI, ki vlado poziva, naj DŽI pusti v Mariboru.

Kot je poudaril, se delavci ne samo bojijo za delovna mesta, ampak s tem čutijo tudi nezaupanje vlade do mariborskih strokovnjakov, ki so zaposleni na DŽI ali sodelujejo z njo. Milan Burg, član sindikata DŽI, je prepričan, da gre s tem za še en poskus centralizacije. Tudi Andrej Godec, direktor DŽI, ki je nedavno odstopil kot predsednik nadzornega sveta SŽ – neuradno je slišati, da naj bi to od njega zahteval sam Borut Pahor –, pravi, da razume zahteve sindikata. “Naredil bom vse, kar je v moji moči,” je komentiral.

Na delo v Ljubljano

Funkcija nadzora
DŽI. Ustanovljena je bila avgusta 2007 in je organ v sestavi prometnega ministrstva. Trenutno je na direkciji zaposlenih 30 ljudi. “DŽI pripravlja, organizira in vodi investicije v javno železniško infrastrukturo v vseh fazah investicijskega procesa, organizira in izvaja revizijo projektne dokumentacije, sklepa in nadzira izvajanje pogodb o opravljanju gospodarskih javnih služb s področja železniškega prometa, pogodb o gospodarjenju z javno železniško infrastrukturo in pogodb o upravljanju železniških postajnih poslopij ter nadzira izvajanje drugih nalog upravljalca,” pa je zapisano na njihovi spletni strani.

Medtem ko zaposleni še upajo, da jim bodo pri obstanku v Mariboru pomagali tako mariborski poslanci v državnem zboru kot mestni svetniki in župan, je Patrick Vlačič, minister za promet, včeraj jasno povedal, da DŽI odhaja iz Maribora. “DŽI gre iz Maribora in se bo združila z infrastrukturnim delom železniškega podjetja. V Sloveniji imamo omejeno število ljudi, ki znajo na železniški infrastrukturi kaj narediti. Če jih ne bomo dali skupaj, ne bomo zgradili nič,” je bil jasen. Dodal je, da pričakuje, da bo zakon, ki bo DŽI odpeljal v Ljubljano, sprejet jeseni. Obljubil pa je, da zaposleni na DŽI ne bodo izgubili dela, ampak se bodo  pač vozili v Ljubljano.

Kangler in Frangež skupaj
Franc Kangler je pojasnil, da že sestavlja pismo, ki ga bo s kolegi poslal Pahorju v poziv, naj direkcija ostane v Maribor. “O tem bomo v ponedeljek razpravljali tudi na mestem svetu. Apeliral pa bom tudi na mariborske poslance, naj se že enkrat zavzamejo za Maribor,” je poudaril. Matevž Frangež, poslanec SD v državnem zboru, ki je sicer strankarski kolega Vlačiča, ne razume potez, ki slabijo Maribor. Prepričan je, da mora sedež DŽI ostati v Mariboru. “Če pa je že potreba po združevanju, pa smo v Mariboru pripravljeni z veseljem gostiti infrastrukturni del SŽ. Če lahko izgubo direkcije pretrpi Maribor, lahko Ljubljana pretrpi izgubo infrastrukturnega dela železnic,” je bil oster Frangež.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.