Namen iniciative je pospešitev razvoja prilagojene rešitve POS-terminalov na mobilnih napravah in dolgoročno spodbujanje malih in srednjih podjetij ter obrtnikov k prehodu na digitalna plačila, je na današnjem spletnem dogodku v organizaciji Mastercarda in STA Kluba dejal vodja Mastercarda za Slovenijo in Madžarsko Endre Eölyüs. Rok za oddajo prijav za sodelovanje v projektu je 5. marec, odločitev o kandidatih bodo sprejeli v začetku aprila, nato pa sklenili pogodbe.
Za naložbo v slovensko digitalno industrijo se se po njegovih besedah odločili, ker menijo, da bo prej ali slej vsaka oseba postala tudi prodajalec, vsaka naprava pa POS-terminal. "Povpraševanje raste, vse več pa je povpraševanja tudi po enostavnejših načinih plačevanja," je dejal.
Ob tem je predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Branko Meh dodal, da je zaradi epidemije covida-19 veliko storitev in trgovin zaprtih, zato na veljavi pridobivajo digitalna plačila. "Ljudje čedalje manj uporabljajo gotovino in se vse bolj poslužujejo uporabe bančnih kartic. Obrtniki in podjetniki ne samo, da imamo digitalizirano dejavnost, tudi plačevanje moramo prilagoditi temu. Zato se mi zdi pomembno, da povečamo uporabo POS-terminalov," je dodal Meh, ki pozdravlja Mastercardovo investicijo.
Mastercard v Sloveniji v zadnjih petih letih opaža konstanto rast kartičnih plačil. "Vendar pa razširjenost infrastrukture za omogočanje kartičnih plačil zaostaja za ostalimi evropskimi državami in dosega le okoli dve tretjini evropskega povprečja. Število prodajnih mest, ki omogočajo nakup s karticami, in število POS-terminalov v preteklih letih ni beležilo bistvene rasti, nizka pričakovana rast pa nakazuje potrebo po zunanji intervencij," je dejal vodja poslovnega razvoja v Mastercard Slovenija Boris Tur.
Skoraj tri četrtine slovenskih malih in srednjih podjetij še ne omogoča kartičnih plačil. Prav tako se kaže velika neenakost med različnimi deli države. Velik delež terminalov je v prestolnici, na podeželju in mestnih obrobjih pa se kaže priložnost za rast. "Pandemija je izpostavila potrebo po brezgotovinskih plačilih, a visoke cene vstopa kljub temu predstavljajo najpomembnejšo oviro pri vpeljevanju kartičnih plačil," je izpostavil Turk.
Po njegovih besedah v Mastercardu pričakujejo, da bo po koncu projekta nekaj tisoč prodajnih mest na novo opremljenih s terminali. "Ciljamo predvsem na tiste, ki še ne nudijo kartičnih plačil. Ta so sicer v povprečju višja od gotovinskih plačil in morda bi tudi to lahko bila spodbuda za podjetnike," je dodal.
Eölyüs je dodal, da lahko Slovenija lahko v nekaj letih nadoknadi zaostanek za evropskim povprečjem, število POS-terminalov pa se bo povečalo vsaj za 10 tisoč. "Morda se mala podjetja ne bi smela preveč obremenjevati s fizičnimi POS-terminali, če lahko to postaneta njihov pametni telefon ali pametna ura," je sklenil.