"Dva meseca pred iztekom aneksa sem kupil nov telefon za 600 evrov in podpisal pogodbo še za dve leti. Plačal sem še dva preostala obroka za stari telefon, zmotilo pa me je, da so mi zaračunali 16 evrov stroška prekinitve pogodbe. Kakšna bedarija je to, saj ostajam pri njih še dve leti, poleg tega pa me na to ni nihče opozoril," je bil jezen naš bralec, sicer naročnik Telekoma.
"Konkretnega primera vašega bralca sicer ne poznamo, vendar pa je v navedenem primeru verjetno šlo za zamenjavo naročniškega paketa. Strošek prekinitve naročniškega razmerja namreč znaša 12 evrov, ki jih bralcu nismo zaračunali, medtem ko, skladno z veljavnim cenikom, strošek spremembe paketa za storitve mobilne telefonije znaša 16,39 evra," so na vprašanje, ali v takih primerih zaračunajo strošek prekinitve pogodbe, odgovorili v Telekomu.
Kazen za predčasno poplačilo se skriva v 6. točki aneksa
A bralec nam je zagotovil, da paketa ni zamenjal, poslal pa nam je tudi račun, iz katerega je razvidno, da so mu zaračunali 16,52 evra, na računu pa je ta znesek opredeljen kot Strošek predčasne prekinitve aneksa. Ni pa želel, da njegove podatke razkrijemo Telekomu.
"Naročnik mora v primeru, da ima na naročniškem razmerju veljaven aneks za nakup aparata in se odloči za nakup novega aparata, najprej poravnati kupnino (na primer vse obroke) za prvotni aparat in pogodbeno obveznost, ki je v aneksu za nakup aparata opredeljena v 6. točki aneksa. Višina pogodbene obveznosti je odvisna od vrste aparata, naročniške akcije in pogojev nakupa," so na Telekomu pojasnili v splošnem odgovoru.
In res, v šesti točki aneksa, ki nam ga je bralec naknadno posredoval, smo našli razlog. Tam je predvidena kazen 24,3 centa za vsak dan do izteka aneksa, zapisana pa je kot "znesek za napravo", čeprav je treba poleg tega zneska za napravo plačati še preostale obroke za mobitel. Vsebinsko gre za sorazmerni delež pridobljene ugodnosti. Je pa zadeva nekoliko nenavadna, saj se kazen, tako je zapisano v aneksu, zaračuna v primeru, če bi naročnik enostransko prekinil naročniško razmerje, ne bi izpolnjeval pogodbenih obveznosti ali obveznosti iz aneksa. Kot so pojasnili na Telekomu, naročniškega razmerja ni prekinil, katerih obveznosti ni izpolnjeval, pa tudi ni jasno.
Pod določenimi pogoji oprostijo celo menjavo paketa
In kako je pri konkurenci? "V primeru, ko uporabnik pred iztekom vezave kupi nov telefon, to ne pomeni prekinitve obstoječe naročniške pogodbe, ampak gre samo za prekinitev aneksa k naročniški pogodbi. V opisanem primeru, kjer se uporabnik veže na novo, mora odplačati le sorazmerni delež ugodnosti, ki je določen na prekinjenem aneksu," pravijo v Simobilu. Prekinitev naročniške pogodbe sicer znaša 9,99 evra, priključnina na paket pa 11,99 evra.
"V primeru, če naročnik izključno želi prekiniti naročniško razmerje, se ga, ko naročniško razmerje na novo sklene, seveda obravnava kot novo stranko. Pri tem velja strošek priključnine. Seveda pa obstaja boljša možnost in sicer, da le predčasno poplača obstoječi aneks z vezavo in hkrati že na novo sklene nov aneks za nov telefon. V primeru, da takšna stranka hkrati tudi menja paket, se ji tudi strošek menjave paketa ne zaračuna," so pojasnili v Telemachu.
Da izračunajo, koliko si še dolžan, 12 evrov
Na ceniku imajo sicer tudi Strošek izračuna sorazmernega zneska ugodnosti, ki jo je treba izračunati v primeru predčasnega poplačila. To stane 12 evrov. 11,90 evra stane zapiranje računa zaradi odpovedi naročniškega razmerja, zamenjava paketa pa sicer stane 19,90 evra. Priključnina ob sklenitvi novega paketa pri Telemachu znaša 12 evrov.
In zakaj te storitve sploh posebej zaračunavajo? "Veljavna zakonodaja v določenih primerih izrecno opredeljuje, da morajo biti cene storitev naravnane stroškovno, kar pomeni, da morajo biti oblikovane na podlagi dejanskega vložka operaterja (stroška opreme, materiala, časa in dela), ki je potreben za njihovo izvajanje. Skladno s tem stroškov, ki družbi nastanejo ob prekinitvi oziroma spremembi naročniškega razmerja, ne moremo pavšalno vključiti v mesečno naročnino," pojasnjujejo v Telekomu.
Nasvet uredništva
Pred prenosi naročniškega razmerja, aneksa, predčasnimi poplačili ankesov, menjavami paketov in podobno, se dobro informirajte o dodatnih stroških, ki so s tem povezani. Preden kaj podpišete, vprašajte, ali bo treba plačati še kakšno storitev ali takso in potem premislite, ali se vam morda bolj ne splača zamenjati operaterja. Strošek prenosa številke je namreč "le" pet evrov.
Cenike tako imenovanih splošnih oziroma dodatnih storitev lahko najdete na spodnjih povezavah: Telekom Simobil Telemach
dezurni@zurnal24.si
Ti morda obvladaš pilotiranje letala? In operacijo na odprtem srcu? Verjetno si pa pravnica, da trosiš take. Namreč vse tiste pogodbe so napisane tako, da moraš imeti doktorat iz prava najmanj, da razumeš vse. In ker ga nimam, pač podpišem,… ...prikaži več sicer kaj vprašam operaterja, to je pa vse.
Bukseljni podpišejo vsako bedasto pogodbo, ki jim jo kdo da za podpisat. Niti ne preberejo, niti ne vprašajo, kaj kaj pomeni, kako je v primeru, če se zgodi to in ono ... prav jim je. Poleg tega pa bi pač… ...prikaži več počakal 2 meseca in potem vzel nov telefon in bi bil mir. Če pa rabiš vsakih par mesecev nov telefon, da se lahko pederišiš z njim, pol je pač tak, da nosiš posledice.
Heh, ja če si vzameš telefon na vezavo in s tem pridobiš neko ugodnost, moraš preprosto počakat na iztek te vezave, drugače pa sigurno da bodo neki penali, ah pri nas je bolj problem, ker folk nima za kekec pašteto,… ...prikaži več ma pa vsake pol leta nov telefon pa 3 različne vezave pri treh različnih operaterjih.