Odsek med Brezovico pri Ljubljani in Vrhniko velja za enega najdaljših neprekinjenih na našem avtocestnem omrežju, saj vmes na dolžini 12,5 kilometra kljub gosti poselitvi ni nobenega drugega priključka na iz z avtoceste.
Da ta odsek nujno potrebuje dodaten izvoz, smo na našem portalu že pisali v prispevku Do novega nujnega izvoza na AC dolga kolona zapletov - gre namreč za zaledje Ljubljane s številnimi dnevnimi migranti, ki zaradi ovinka med vožnjo povzročajo nepotrebno gnečo ako na avtocesti kot na vzporednih stranskih cestah.
Dars še nič o datumu začetka del
Vlada je priključek v državni lokacijski načrt umestila že leta 2010, a se do danes dela še niso začela, prav tako ni jasno, kdaj se bodo.
"V tem trenutku ni mogoče napovedati datuma odprtja priključka Dragomer," pravijo pri Družbi za avtoceste. "Graditev priključka se lahko prične, ko so izpolnjeni vsi pogoji graditve, ki vključujejo potrditev investicijskega programa, pridobitev zemljišč, pridobitev pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja in gradbenega dovoljenja. Prav tako je potrebna izvedba javnega naročila za izvajalca gradbenih del."
Pridobljenih 95 odstotka zemljišč
Do sedaj je bil izdelan projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja (projekt PGD), za katerega je pridobljenih večina mnenj. "S strani Direkcije za vode(DRSV) je bila potrjena hidrološko-hidravlična študija," razlagajo pri Darsu. "V teku je postopek pridobivanja okoljevarstvenega soglasja. Pridobili smo večino potrebnih zemljišč (približno 95 odstotkov) v zvezi z načrtovano zgraditvijo novega avtocestnega priključka Dragomer na primorski avtocesti med Brezovico in Vrhniko."
Okoljevarstvenega soglasja še ni
Dars je okoljevarstveno soglasje že pridobil leta 2012, a ker v petih letih ni začel graditi priključka, je soglasje prenehalo veljati. Jeseni leta 2017 je zaprosil za njegovo podaljšanje, a ga ni dobil, saj je Arso ocenil, da za kaj takšnega niso bile izpolnjene zakonske zahteve, zato je moral Dars v pridobivanje povsem novega soglasja. Hkrati pa je moral upravljalec avtocestnega omrežja za soglasje direkcije za vode izdelati tudi podrobnejšo hidrološko hidravlično študijo.
Kakšno je stanje danes? "Upravni postopek izdaje okoljevarstvenega soglasja (OVS) je v teku," pojasnjujejo pri Darsu. "Na poziv Agencije za okolje je bila s strani Darsa 15. januarja 2020 posredovana dopolnitev vloge za izdajo OVS. Za hidrološko-hidravlično študijo DRSV podal pozitivno mnenje 11. decembra 2019."
Gradnja bo trajala dve sezoni
Pri Darso ob tem opozarjajo, da bo gradnja zaradi zahtevnih barjanskih tal in temu prilagojene tehnologije gradnje trajala najmanj dve gradbeni sezoni. "Tehnologija gradnje premostitvenega objekta pa bo prilagojena čim manjšemu oviranju prometa na avtocesti, tako da so predvidene le krajše zapore prometa," razlagajo pri Darsu.
Skupna vrednost gradbenih del je ocenjena na približno 26,3 milijonov evrov.
Nikjer v tujini ni na avtocesti toliko izvozov kot pri nas. Avtocesta je narejena za hitri promet. Potrebno bi bilo izgraditi močne vzporedne povezave med posameznimi naselji in potem vsake toliko časa navezava na AC.