Slovenija
63 ogledov

Našim televizijam zaradi oglaševanja globe

pop Anže Petkovšek
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve je večino nadzornih postopkov v zadnjem obdobju vodila proti izdajateljem televizijskih programov. Pozornost daje zlasti preverjanju deleža avdiovizualnih del, lani je sistematično nadzirala omejitev predvajanja oglaševalskih vsebin v TV programih.

Po podatkih državnega statističnega urada je v Sloveniji lani 76 radijskih programov ponudilo skoraj 497.000 ur vsebinskega programa, od tega večino glasbe. Na 55 TV programih, ki so ponudili skoraj 185.000 ur različnih vsebin, pa je bilo največ dnevnoinformativnega in informativnega programa.

Slovenci v povprečju gledajo televizijo tri ure na dan, najraje pa spremljajo informativne oddaje, filme in serije. Slednje izstopajo pri ženskah, pri moških nekoliko izstopa šport. Mladi najraje gledajo filme in serije, starejši imajo najraje informativne oddaje, na svoji spletni strani navaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS).

Kot ugotavlja, delež gledanosti slovenskih televizij znotraj celotne gledanosti vseh televizij pada, zaznan pa je rastoči trend gledanosti tematskih programov (predvsem športnih in razvedrilnih). Radio pa največ poslušalcev posluša v jutranjem času med 7. in 8. uro.

Lani prvič preverjali tudi tuje programe s slovenskimi podnapisi in oglasi

AKOS sicer v skladu z zakonodajo nadzoruje televizijske in radijske programe ter avdiovizualne medijske storitve na zahtevo.

Področja, ki jih je treba v skladu z zakonodajo preverjati, so omejitve pri oglaševanju (obseg, prekinitve z oglasi), izvajanje zaščite otrok in mladoletnikov pred potencialno škodljivimi vsebinami, programski deleži (lastna produkcija, slovenska glasba, avdiovizualna dela), pogoji za statuse programov posebnega pomena ter zaveze iz dovoljenj za izvajanje radijske in televizijske dejavnosti, je za STA pojasnil vodja monitoringa Tomaža Gorjanc.

Iz poročil o trgu elektronskih medijev in delu agencije izhaja, da je agencija v prvi polovici letošnjega leta opravila skupaj 47 nadzornih postopkov proti izdajateljem televizijskih in radijskih programov, in sicer zlasti z namenom ugotavljanja deležev avdiovizualnih del, del postopkov pa je bil namenjen preverjanju spoštovanja zakonskih določb glede promocijskega umeščanja izdelkov in nadzoru deleža predvajane slovenske glasbe.

V drugem četrtletju je AKOS intenzivno nadaljeval tudi z aktivnostmi na področju zaščite otrok in mladoletnikov kot posebej ranljive skupine pred potencialno škodljivimi vsebinami.

Televizije kršile zakonodajo

Lani pa so izvedli tudi sistematični nadzor omejitev pri predvajanju oglaševalskih vsebin v televizijskih programih. Preverili so spoštovanje obsega oglaševanja na uro in prekinjanje avdiovizualnih del z oglasi.

Zaradi več kršitev prekoračenih obsegov oglaševanja na uro je agencija uvedla prekrškovne postopke, in sicer tako v programih javnega servisa kot komercialnih televizijskih programih. Pravnim in odgovornim osebam izdajateljev programov Televizija Slovenija 2, POP TV, Planet TV, TV3 Medias, Golica TV in Šport TV je izrekla globe v skupni višini približno 165.000 evrov, je pojasnil Gorjanc.

Lani pa je agencija tudi prvič sistematično nadzirala spoštovanje določb v zvezi z oglaševanjem v tujih programih, licenciranih v drugih državah članicah EU, ki se razširjajo v Sloveniji preko kabelskih in t. i. IPTV sistemov s slovenskimi oglasi in podnapisi. V sedmih tujih programih je agencija ugotovila kršitve, o katerih je podala osem prijav pristojnim regulatorjem v članicah EU.
Precej pozornosti in resursov je agencija lani namenila nadzoru nad izpolnjevanjem deležev evropskih avdiovizualnih del.

V celotnem letu 2014 je tako agencija na področju elektronskih medijev vodila 95 nadzornih postopkov, skupaj z nadzorom tujih programov pa 103 zadeve. Od tega jih je 79 zaključila v tekočem letu, 24 jih je prenesla v leto 2015. Skupaj je v letu 2014 izrekla za skoraj 207.000 evrov glob, je navedel Gorjanc.

Sodelujejo tudi pri novi medijski zakonodaji

Agencija pri svojem delu sicer sledi zakonodaji, ki pa je po Gorjančevih besedah precej zastarela. Zakon o medijih obstaja že od leta 2001 v skoraj prvotni obliki in na agenciji ocenjujejo, da je zakonodaja potrebna sprememb.

Del aktivnosti agencije je bil tako v zadnjem času usmerjen tudi v proces sprememb medijske zakonodaje, ki jih pripravlja ministrstvo za kulturo.

Komentarjev 3
  • pisava 11:09 10.avgust 2015.

    da lahko gledaš reklamo na nacionalni TV jim moraš vsak mesec plačati, fino

  • Papaja Popi 20:06 09.avgust 2015.

    Skoraj nikoli več ne gledamo filmov in oddaj v živo, raje jih gledamo kasneje in preskočim reklame, z užitkom.

  • Avatar mike1968
    mike1968 16:23 09.avgust 2015.

    Hvala bogu, samo ne vem če bo kaj zaleglo, saj najbrž veliko več dobijo od reklam, kot pa so kazni, tako, da se jim najbrž splača. Za nas gledalce pa jih itak ne briga. Najbrž bo ...prikaži več današnja MOTO GP, tako, kot po navadi polna prekinitev zaradi reklam.....http://www.publishwall.si/igi.scinkavec/post/129374/ti-ti-reklame