Odbor državnega zbora za promet je zavrnil predlog sprememb zakona o cestnem prometu. Predlagatelj sprememb je bila stranka SLS. Kot smo že poročali, je skupina poslancev s prvopodpisanim Janezom Ribičem predlagala povišanje globe za vožnjo v nasprotno smer na 1200 evrov. Kršitelj bi poleg tega izgubil vozniško dovoljenje.
Ribič je sicer predlog podprl tudi s primeri iz tujine ter poudarjanjem, da gre pri vožnji v nasprotno smer za enega najhujših cestnoprometnih prekrškov. Prometni minister Patrick Vlačič je na to odvrnil, da ne bi bilo dobro sprejemati parcialnih rešitev, saj v vladi pripravljajo sistemske rešitve za ta problem.
"Že vnaprej sem vedel, ker sem opozicijski poslanec, da moj predlog na bo potrjen. Ampak iz tega odhajam kot zmagovalec, ker vlada že pripravlja nov zakon, kjer bo to vse zajeto. Vsaj spodbudil sem jih, da gre zadeva naprej," nam je dejal Ribič.
Predlog SLS: 1200 evrov ter izreče 18 kazenskih točk.
V pripravi paket petih zakonov
Ministrstva za notranje zadeve, promet, pravosodje in zdravje namreč pripravljajo pet zakonov za področje varnosti v cestnem prometu. Za vožnjo v nasprotno smer nameravajo uvesti podobno sankcijo, kot jo predlaga SLS. Kršitelja naj bi tudi takoj predlagali sodniku za obravnavo po hitrem postopku. Dobil bo tudi možnost odloga odvzema dovoljenja, če se bo vključil v rehabilitacijski program. S tem bodo poskušali vplivati na vzroke (torej predvsem vožnjo pod vplivom alkohola), zaradi katerih do vožnje v nasprotno smer prihaja.
Kazen ne pomaga, ko si enkrat na cesti
"Rešitve so na infrastrukturnem področju, torej da se fizično onemogoči dostop do nasprotne smeri. Pregledati je treba tudi dejanske vzroke za takšno vožnjo. Če ugotavljamo, da je več teh kršitev, je treba najti še razloge za to. Meni nič ne pomaga 1200 evrov kazni, če je neki voznik že na napačnem pasu in prihaja proti meni. Treba ga je fizično ustaviti, da do tega sploh ne pride," ocenjuje sekretar komisije za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Robert Štaba. Ribič pritrjuje: "Strokovnjaki in načrtovalci avtocest morajo ugotoviti, kako fizično preprečiti to oziroma zagotoviti, da ne bo prihajalo do vožnje v napačno smer."