"Zakon prinaša kar nekaj novosti, ki bodo pomenile prijaznejše rešitve za državljane,“ pravi državni sekretar na prometnem ministrstvu Igor Jakomin. Posebne razprave ta del nove zakonodaje, ki bo sicer sestavljena iz štirih zakonov, ni bil deležen. Med drugim sicer prinaša spremembo, da bo potrebna obvezna odjava vozila pri spremembi lastništva.
Ostali trije zakoni so bili deležni burnejše razprave, zlasti tisti del, ki naj bi urejal zvišanje glob. Pri tem je SDS predlagal, da se kazni za prehitro vožnjo ne bi zviševale do julija 2013. Večina poslancev se z njihovim predlogom ni strinjala.
Nova zakonodaja naj bi sicer zniževala kazni za prekrške, ki bistveno ne vplivajo na varnost cestnega prometa, ter strožje sankcionira voznike, ki so zaloteni pri storitvi prekrškov, neposredno povezanih z najhujšimi posledicami prometnih nesreč.
Za teorijo krajši čas
Precej časa so poslanke in poslanci namenili vzgoji obnašanja v prometu; zakon o voznikih se osredotoča predvsem na vzgojo in usposabljanje udeležencev v prometu, posebni ukrepi bodo veljali za povratnike prometnih kršitev in prenovo področnih kontrolnih zdravstvenih pregledov.
Zmago Jelinčič, SNSNa cestah ne ubija hitrost, ampak objestnost, ki se jo da s pravilnim izobraževanjem preprečiti, vendar ne na račun zaslužkarstva.
Prenove se bodo dotikale tudi avtošol; teoretično usposabljanje v šolah vožnje naj bi se s sedanjih 40 znižalo na 20 ur, zakon pa daje tudi možnost izbrisa kazenskih točk osebam, ki se udeležujejo programa vadbe varne vožnje ali enega izmed rehabilitacijskih programov.
Jakomin izpostavlja tudi zdravstvene preglede s svetovanjem pri osebnem zdravniku, ki so namenjeni voznikom, ki vozijo pod vplivom alkohola, ter tako imenovane rehabilitacijske programe.