"Na slovenskih cestah do konca leta 2021 v prometnih nesrečah ne sme umreti več kot 35 ljudi na milijon prebivalcev. V istem obdobju se ne sme hudo poškodovati več kot 210 oseb na milijon prebivalcev. Za izhodišče se uporablja leto 2010, ko je v Sloveniji izgubilo življenje 138 ljudi," je zapisano v nacionalnem programu varnosti cestnega prometa.
Skupni cilj držav članic EU je, da se do leta 2020 v cestnem prometu ohrani čim več življenj in prepolovi število žrtev in huje telesno poškodovanih oseb.
Grafe in statistiko prometnih nesreč, števila žrtev med vozniki, kolesarji in motoristi ter glavne vzroke prometnih nesreč si oglejte TUKAJ.
Za doseganje končnega števila 35 mrtvih na milijon prebivalcev bo treba najprej v letu 2011 uresničiti cilj zmanjšanja števila mrtvih v letu 2010, s 138 na 124. Po letu 2011 pa bo potrebno do leta 2015 v povprečju zmanjšati število mrtvih po 6 na leto in po letu 2015 do leta 2021 po 5 na leto.
V primerjavi s številom vseh mrtvih udeležencev v prometu, se število mrtvih kolesarjev in pešcev z leti ne znižuje sorazmerno z znižanjem števila vseh mrtvih udeležencev v prometu. Če upoštevamo naravnanost teh dveh trendov, potem lahko z določeno verjetnostjo pričakujemo v letu 2021 40 mrtvih pešcev in kolesarjev.
Slovenija povsem povprečna
Umrljivost v cestnem prometu je odvisna od stopnje razvitosti prometnega sistema, prometne kulture in ukrepov, ki jih posamezne države izvajajo za izboljšanje varnosti.
Skupno število umrlih prebivalcev v prometnih nesrečah na milijon prebivalcev kaže, da se Slovenija približuje evropskemu povprečju 70 umrlih na milijon prebivalcev; v letu 2010 pa je ta prag že dosegla. Še leta 2004 je bila Slovenija s 137 mrtvih na milijon prebivalcev na dokaj slabem 21. mestu med 26 državami EU.