Poslanec SDS Andrej Vizjak je na današnji seji odbora v imenu predlagateljev predloga novele zakona poudaril, da decembra lani novelirani zakon o pravilih cestnega prometa sicer prinaša precej dobrih rešitev na področju preventivnih ukrepov v prometu, vendar pa se mu kaznovalna politika za majhne prekrške, ki ne ogrožajo življenja in varnosti ljudi, zdi pretirana in ne sledi temeljnemu namenu, da bi s prekrškovno politiko dosegali manj prekrškov.
Vizjak ocenjuje, da so ljudje dobili občutek, da je ta politika namenjena le polnjenju luknje v proračunu. Po njegovem mnenju je "inkasantski pristop" neprimeren, zato z novelo predlagajo, da bi storilcem takšnih prekrškov prvič izrekli le opomin oziroma "rumeni karton", vendar največ enega v letu. Pri drugem bi se že izrekla globa. Poleg tega bi podaljšali tudi rok za plačilo polovične globe, ko za plačilo globe ne zahteva sodnega varstva, in sicer z zdajšnjih osem na 30 dni.
Vlačič: Prejšnja vlada kazni "dvignila za sto odstotkov"
Zakonodajno-pravna služba DZ je na predlog zakona imela več pripomb, glavni očitek pa je ta, da se predlagane določbe neposredno nanašajo na zakonsko vsebino, ki je urejena z drugim zakonom in ne s tem, ki so ga poskušali spremeniti. Ta pomanjkljivost oziroma napaka je po njihovem mnenju lahko v nasprotju z načelom pravne države, poleg tega so nekatere predlagane določbe novele v nasprotju z drugimi zakonskimi določbami.
Minister za promet Patrick Vlačič pa je izpostavil, da je kaznovalni sistem samo del ukrepov, s katerimi želijo udeležence v prometu prepričati, da vozijo po pravilih. Kazni za relativno majhne prekoračitve hitrosti v naselju in v coni umirjenega prometa pa so visoke, ker so te prekoračitve "lahko tanka linija med življenjem in smrtjo tistega, ki ga avto zadane", je poudaril.
Ob tem je opozoril, da je prejšnja vlada dvignila kazni za sto odstotkov pri prekoračitvi hitrosti za deset in 20 kilometrov na uro v naselju, medtem ko so se sedaj le za 20 odstotkov. Meni pa tudi, da "en rumeni karton ne bi bistveno rešil stvari, samo eno možnost več bi dal za prekrškarja in ne bi ga prepričal, da prekrška v prihodnje ne bi naredil".
"Šum v skupni jezik"
Vodja poslanskega kluba LDS Borut Sajovic poudarja, da strogo sankcioniran sistem v praksi deluje, saj se prometna varnost zvišuje, smrtnih primerov pa je manj. Ob tem je dejal, da so sicer kazni za prekrškarje visoke, "ampak tista kazen, ki se zgodi povzročitelju smrtne nesreče, je neprimerno večja". Sicer pa je ocenil, da ta tema zagotovo ne sodi v predvolilno kampanjo.
Tudi v Zaresu menijo, da je varnost državljanov bistveno pomembnejša kot nabiranje volilnih točk. Kot je dejal Franco Juri, se pri teh vprašanjih "ne gre hecati" in je hvaležen državi za zakonodajno infrastrukturo, "da bomo primorani premisliti o varnosti v prometu, ko smo vanj udeleženi, če ne zaradi drugega, pa zaradi svojega žepa".
Predsednik sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Bojan Žlender pa je poudaril, da je za varnost prometa zelo pomembna skupna moralna drža in da vsi nosilci oblasti govorijo isti jezik. Ta predlog novele zakona pa po njegovem mnenju pošilja šum v ta skupni jezik in sporočilo, da se sedaj dovoljujejo nekateri prekrški.
Slovenski prometni strokovnjaki so - IDIOTI! Prav tako pa poslanci DZ! Pa me naj tožijo če me hočejo!
Janša bi še lastno mater nategnil,samo da pride na ablast.Bomo videli če bo takoj po prevzemu oblasti spremenil zakon.ČE ZMAGA SEVEDA.