Iz Revoza. Vsaka izmena trenutno proizvede 300 vozil, kar pomeni, da bo zaradi ukinitve nočne izmene proizvodne linije vsak teden zapustilo 1.500 vozil manj. Manjša proizvodnja bo prizadela vse modele, ki jih proizvaja Revoz, torej Clio II, Twingo in Wind. “Storili bomo vse, da ne bo podaljšanja dobavnih rokov vozil in da bodo kupci ta ukrep občutili v čim manjši meri,” je poudaril Aleš Bratož, predsednik uprave Revoza.
Motena dobava elektronskih komponent iz Japonske, ki je posledica tam nastale škode zaradi potresa in cunamija, je tolikšna, da bodo v Revozu začasno ukinili proizvodnjo v nočni izmeni.
“Že pred to naravno katastrofo smo imeli težave z oskrbo, predvsem zaradi nezadostnih zmogljivosti dobaviteljev, ki so se prilagajali gospodarski krizi, cunami pa je razmere samo še poslabšal. Kot so napovedali, naj bi se v naslednjem obdobju ubadali z motnjami, ki ne bi več omogočale normalnega delovanja tovarne v treh izmenah,” je povedal Aleš Bratož, predsednik uprave Revoza.
520 delavcev manj
Edini možni ukrep je po Bratoževih besedah začasna prekinitev dela nočne izmene, kar pomeni, da bo brez dela ostalo 130 zaposlenih za določen čas in 390 zaposlenih prek agencij za zaposlovanje.
V sporazumu s socialnimi partnerji, ki so ga, kot je dejal, že sklenili, so se zavezali, da delavcev, zaposlenih za nedoločen čas – teh je trenutno 2.340 – ne bodo odpuščali. “Zavezali smo se tudi, da odpuščenim izplačamo sorazmerni del regresa, da bodo imeli prednost pri vnovičnem zaposlovanju, če se bo to zgodilo, in da jim bomo v tem primeru izplačali razliko regresa do polnega zneska,” je pojasnil Bratož. Kot regres najemnim delavcem pa bodo izplačali nagrado, ki je enaka delu enega dodatnega tedna.
Za napoved prezgodaj
Ob vzpostavitvi normalne oskrbe v Revozu upajo, da bodo lahko znova dvignili število dnevno proizvedenih vozil in tako znova zaposlili vsaj del sodelavcev za nočno izmeno. “Kdaj se bo to zgodilo, je trenutno prezgodaj reči,” je dodal Bratož. Kot je pojasnil, iščejo rešitve tako pri sedanjih dobaviteljih kot tudi pri potencialnih novih, ne želijo pa sprejeti takšnih, ki bi vplivale na kakovost njihovih vozil.
Sicer je ne ukinjali
Revoz je med prvimi tovarnami skupine Renault, ki mora zaradi najavljenih motenj oskrbe zmanjšati proizvodnjo. Če se na Japonskem ne bi zgodila naravna katastrofa, nočne izmene, kot je zagotovil Bratož, ne bi ukinjali: “Naša tovarna bi obratovala v treh polnih izmenah vključno z delovnimi sobotami še najmanj do letošnjega kolektivnega dopusta.”