Predstavniki slovenskih, hrvaških in srbskih železniških družb so v Beogradu podpisali sporazum o ustanoviteljskem aktu družbe Kargo 10, ki naj bi oživila promet na včasih veliko bolj prometnem X. evropskem koridorju med Münchnom in Istanbulom.
Skorajšnjo ustanovitev skupnega podjetja je pri nas že napovedal premier Borut Pahor, potrdil ga je tudi direktor Tovornega prometa Slovenskih železnic Robert Vuga. Ob razpravah o logističnem holdingu se o njej ni veliko poročalo, čeprav gre za pomemben korak oživljanja tovornega prometa med Nemčijo in Turčijo. Ta je po tem koridorju po razpadu Jugoslavije precej upadel. Za primerjavo; na Dobovi zabeležijo le še četrtino nekdanjega prometa.
Sedež pri nas
S podpisom je praktično ustanovljeno novo skupno podjetje, ki naj bi skrajševalo trajanje transporta na tem območju, akt naj bi v prihodnjih desetih dneh potrdile le še vlade vseh treh držav. Z družbo, katere sedež bo v Ljubljani, bodo upravljali trije direktorji.
Prvi imenovani je prej omenjeni Robert Vuga, ki je po pisanju portala B92 ob podpisu povedal, da bo skupna železnica razpolagala s pet odstotki skupnega števila vlakov treh držav. "V začetnem obdobju niso predvidene večje infrastrukturne investicije, čeprav so potrebne,“ napoveduje Vuga in dodaja, da bo "skupna družba pomemben igralec v železniškem prometu tega prostora".
Vse tri države imajo sicer tretjinski delež družbe; po tem ključu bodo delili tudi dobiček. Črna gora in Makedonija se nista odločili za sodelovanje.