Tožilstvo je po prejemu oprostilne sodbe balonarju Miru Kolencu vložilo pritožbo, s katero zahteva razveljavitev prvostopenjske razsodbe in vnovično sojenje na prvi stopnji, poroča Delo. V balonarski nesreči, ki se je leta 2012 zgodila na Igu, je umrlo šest ljudi.
Na Okrožnem sodišču v Ljubljani je sodbo izreklo novembra lani. Kljub temu, da je bila tožilka Nikolaja Hožič prepričana, da je postopek pokazal njegovo krivdo in zanj predlagala osem let zaporne kazni, je bil Kolenc oproščen vseh očitkov odgovornosti.
Konec avgusta 2012 je Kolenc vodil komercialni balonarski polet nad ljubljanskim Barjem. V košari balona je bilo 32 ljudi. Tragedija se je zgodila ob prisilnem pristajanju, poleg šestih smrtnih žrtev je bilo poškodovani še vseh ostali 25 potnikov. Kolenc krivde ni priznal, je pa dogodek na predobravnavnem naroku obžaloval.
Kolenc je na sodišču pojasneval, da so bile vremenske napovedi tistega dne dobre, kljub temu pa so se na nebu pojavili oblaki, zato je sklenil, da pristane. Ko se je balon dotaknil tal, so ljudje košaro začeli zapuščati, kar je balonu dalo nov zagon. Kasneje je balon po besedah Kolenca ob nekaj udaril, izbruhnil je požar.
Na kraju nesreče so umrli štirje potniki in dva nekaj dni za tem. Balon je večkrat udaril v tla, zato so ponesrečenci popadali iz košare, razpršeni pa so bili v radiju enega kilometra. Med huje poškodovanimi je bil tudi sam pilot Kolenc.
Tožilstvo meni, da je pilot kaznivo dejanje povzročitve splošne nevarnosti povzročil iz malomarnosti ter da se je zavedal, da se zaradi slabih vremenskih razmer, nespoštovanja pravil stroke in pravil pristajanja lahko zgodi nesreča. Očitajo mu, da pred vzletom ni dovolj preverjal vremenske napovedi, da je za pristanek izbral napačen kraj in napačno tehniko pristajanja, da ni ukrenil vsega za zasilni pristanek balona. Tožilstvo je zahtevalo osem let zapora.
Sodnica Sinja Božičnik je Kolenca oprostila predvsem na podlagi mnenja izvedenca, Angleža Philipa Dunningtona, ki je vzroke za nesrečo pripisal več dejavnikom; relativni neizkušenosti pilota v neobičajnih razmerah izbruhu požara in nezadostnih napotkih potnikom.