Na Darsu, kjer z ovadbo sicer niso seznanjeni, pravijo, da bodo že po novem letu v predore začeli vgrajevati naletne mehe za večjo varnost. Čufer med odgovorne šteje projektante, sedanjo ter prejšnje uprave Darsa, sedanjega in prejšnje ministre za promet ter na ministrstvu odgovorne za varnost v predorih.
Zadnja prometna nesreča v predoru, ki se je končala tragično za voznika, se je zgodila v četrtek.
Večkrat opozoril
Odgovorne, proti katerim je vložil kazensko ovadbo, je večkrat opozoril na zadevo, pravi Čufer. Tovrstne nesreče se po njegovem prepričanju v Sloveniji - glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih - dogajajo prepogosto v primerjavi z ostalimi državami EU. Čufer je kritičen tudi do tega, da se vse žrtve trkov v nišah označuje za klinične samomorilce.
Za nesreče v odstavnih nišah predorov je po oceni Čuferja možnih več razlogov; najbolj verjetna je po njegovem dojemanje in orientacija prostora v "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so spremenjeni pogoji osvetlitve, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, pojasnjuje Čufer.
Odgovornim očita, da nočejo priznati svojih zmot pri gradnji predorov ter ne želijo z minimalnimi in tudi poceni rešitvami izboljšati sistem označevanja v predorih. Opozarja tudi, da so močneje osvetljene niše nedopustne.
Opozarja tudi na nepotrebnost pločnikov v predorih, saj da robnik pločnika deluje kot giljotina za pnevmatike in povzroči katastrofalne posledice v primeru nesreč. Kot primer dobre prakse Čufer izpostavlja Avstrijo, kjer so v odstavno nišo na avstrijski strani Karavanškega predora namestili zaščito.
Na Darsu se ukvarjajo s problematiko
Na Darsu pravijo, da se s problematiko prometne varnosti v območju odstavnih niš v predorih na avtocestah ukvarjajo že od leta 2011, ko se je povečalo število nesreč s smrtnim izidom.
Preučili so rešitve, za katere so se odločili upravljavci avtocest v sosednjih državah, med drugim betonske varnostne ograje in jeklene varnostne ograje. Kot pojasnjujejo na Darsu, so se na podlagi testnega primera, usklajevanj s policijo in inšpektoratom za promet ter strokovne analize odločili za modificirane blažilnike trkov oz. naletne mehe.
Montaža februarja
Za postavitev mehov je Dars v javnem razpisu izbral družbo Petrič, s katero so sklenili pogodbo v rednosti 163.000 evrov brez ddv. Dobavitelj bo opremil sedem slovenskih avtocestnih predorov, ki imajo niše, to so Karavanke in Šentvid na gorenjski avtocesti, Kastelec in Dekani na primorski ter Podmilj, Trojane in Jasovnik na štajerski avtocesti.
Za predor Markovec pa so že v fazi gradnje predvideli podaljšanje predorskih niš, kar bo omogočalo vgrajevanje blažilnikov trkov, primernih in testiranih za zadrževanje vozila do hitrosti 100 kilometrov na uro. Kot pravijo, ne pričakujejo novih zapletov, in predvidevajo, da se bo montaža lahko začela v februarju.
zakaj pa bi hiteli, vsaka taka nesreča je posledica prehitre vožnje in to je seveda razlog da se zvišajo kazni, omeji hitrost in nakup novih mobilnih radarjev........saj vendar živimo v državi, kjer se posledice osebnih stisk, katere pogosto povzroča prav… ...prikaži več država sama, uporabi spet proti ljudem.....
Pločnik ni v predoru zaradi pešcev, a ne stručko moj , ampak kot mejnik ki odmika od zgornje okrogline stene , da kamioni ne praskajo po stropu predora !
Po logiki je najbolj kriva za nepravilnosti komisija za tehnični pregled objekta (sami strokovnjaki), po drugi strani pa je znano, da je večina tovrstnih nesreč zaradi samomorov. Klub vsemu je po eni strani bolje, da se samomorilci zaletavajo v… ...prikaži več beton, kot pa v nasproti vozeče (nič krivo) vozilo!