Na odseku Trebnje–Bič (in v obratno smer) se dnevni (pa tudi drugi) vozniki vozijo z omejeno hitrostjo že od 28. avgusta lani, čeprav so vsaj na prvi pogled dela zaključena. "Praktično celoten december in prvo polovico januarja na tem odseku ni bilo videti niti delavcev niti strojev, ob novi ograji so stali le signalizacijski stebrički, hitrost pa je ves ta čas omejena na 80 km/h," se je na nas obrnil jezni bralec, ki ne razume, zakaj Dars kljub dokončanju del več kot mesec dni ni umaknil tabel za omejitev hitrosti.
Obrnili smo se na Dars, kjer so nam pojasnili, da se je na tem odseku avtoceste, tako kot je pravilno ugotovil naš bralec, prva faza zaključila v začetku decembra 2024, ko je bilo obnovljeno smerno vozišče avtoceste proti Novemu mestu. A dodali so, da bo sledila še druga faza, in sicer bo to obnova smernega vozišča proti Ljubljani, ki pa bo stekla šele po zimski prekinitvi.
"Promet bo do takrat potekal po obeh smernih voziščih, vendar ob omejeni hitrosti 80 km/h zaradi gradbiščne ureditve na pasu, s katerim sta ločeni smerni vozišči avtoceste," so razloge za sicer nenavadno nizko omejitev hitrosti (gl. zgornjo fotografijo) – ob dejstvu, da je odstavni pas nezaseden – pojasnili na Darsu. Se pa je del cestnih del na tem odseku že začel, in sicer v smeri proti Novemu mestu, kjer bosta prek zime zaprta odstavni in del voznega pasu zaradi ureditve brežin, promet je urejen po dveh zoženih pasovih, prav tako je tam postavljena omejitev hitrosti.
Jezo bralca gre sicer postaviti v kontekst. Dnevni vozači iz Trebnjega ali Novega mesta proti Ljubljani so namreč na tem odseku v zadnjih dveh letih pogosto morali zavirati, saj je Dars najprej (od začetka aprila 2023) dolgo časa urejal odsek od Biča do nekdanje cestninske postaje Dob, pri tem pa postavil izjemno ozek koridor na levem pasu, nato pa se je lotil še odseka od Biča do Trebnjega., zdaj pa bodo taisti vozniki očitno morali trpeti še zaporo zaradi urejanja bankine, po zimski prekinitvi pa se očitno dela na tem odseku začenjajo znova.
Tisti, ki se v Ljubljano vozijo še od dlje, pa se zagotovo dobro spomnijo tudi zožanja in omejitve hitrosti na avtocestnem odseku Novo mesto-Kronovo-Dobruška vas. Najbrž ni treba posebej poudarjati, da se v jutranjih konicah zaradi takšnih del na avtocesti pot v službo precej podaljša.
Katere ceste in avtoceste bodo v letu 2025 prenavljali, si sicer lahko ogledate na tem seznamu tukaj.
dezurni@styria-media.si
Nekaj pa morajo delat da zajebavajo voznike. Ta odsek so končali že dvakrat. Sedaj bodo pa delali ta odsek še dvakrat proti Ljubljani.
Tovorni tranzit na vlake, pa kakšen dolgoletno povezani parček gnid s strani investitorja in izvajalca poslati v zapor - bo takoj narejeno hitreje in še trajalo bo dlje časa...
Dokler bodo štirje sloneli na lopatah in eden nekaj "kao" premetaval, ne bo nič bolje. Zavlačuje se pa itak namenoma, da ne ostanejo brez dela. Največkrat delo zaradi dela.