"To je za Pipistrel velik korak," je dejal direktor te ajdovske družbe Ivo Boscarol. "Sporazum pomeni nova odprta vrata slovenski letalski industriji in upam, da bo to spodbudilo tudi tuje investitorje za prihod in začetek proizvodnje v Sloveniji. Odprli smo namreč ena vrata, ki niso odprta povsod po svetu," je današnji podpis sporazuma s kitajsko upravo za civilno letalstvo (CAAC) komentiral direktor slovenske agencije za civilno letalstvo Žiga B. Kotnik.
Tudi šolanje kitajskih pilotov pri nas
Sporazum je namenjen prodaji trenutno osmih različnih Pipistrelovih letal, vendar se je z njim vzpostavilo medsebojno zaupanje, ki bo koristilo tudi drugim proizvajalcem letal in letalske opreme, je še prepričan Kotnik. S Kitajsko bodo poskušali podpisati še en tehnični sporazum o priznavanju slovenskih letalskih licenc tudi na Kitajskem, kar bo omogočilo šolanje kitajskih pilotov v Sloveniji.
Slovenija je prva evropska država, ki je podpisala takšen sporazum s Kitajsko. Ta ima sicer sklenjenih le 23 podobnih sporazumov z drugimi državami, je povedala vodja CAAC Yang Zhenmei. Sodelovanja s Slovenijo se veseli in upa, da bosta imeli obe državi od sporazuma koristi. Predvsem je pohvalila slovensko znanje in razvoj na področju proizvodnje letal.
Pogled proti ZDA, Južni Ameriki in Rusiji
Kotnik je povedal tudi, da se je ravno v tem tednu mudila v Sloveniji tudi ameriška delegacija, ki je pregledala odpravo dosedanjih pomanjkljivosti pri proizvodnih letal. Zato pričakuje, da bo ob koncu letošnjega leta podpisan sporazum, s katerim bo evropska letalska agencija dodala Slovenijo na seznam proizvajalcev letal, ki lahko prodajajo tudi na trgu ZDA. Prav tako si v agenciji za civilno letalstvo prizadevajo doseči podobne dogovore z južnoameriškimi državami in Rusijo.
Zmaga na Nasinem tekmovanju odpira vrata
Boscarol je prepričan, da je bila odločilnega pomena pri podpisu sporazuma zadnja zmaga na Nasinem tekmovanju. "To je dosežek, ki nam v zadnjem času odpira številna vrata in zaradi njega bomo morali proizvodnjo letal nekajkrat povečati," je prepričan Boscarol. Tudi pri prodaji letal na Kitajsko, kjer lahko samo eno naročilo preseže celotno sedanjo letno proizvodnjo letal v ajdovski tovarni.
Graditi hočejo večje in več
Kitajska vlada vse bolj odpira tudi zračni prostor nad državo. Temu sledi povpraševanje in posledično odpiranje vedno novih letalskih šol. Prav pri prodaji svojih letal letalskim šolam vidi Boscarol trenutno največjo priložnost. Razmišlja pa tudi o razvoju in gradnji novih, še večjih letal. Vendar bi za te zamisli potreboval nove proizvodne prostore in bolj urejeno ajdovsko športno letališče.
"To je naša naslednja naloga in upamo, da jo bomo uspeli uresničiti do konca letošnjega leta," je o prihodnjih načrtih povedal Kotnik.
adijo Pipi?? BMW X5 so ga skopirali že pred nekaj leti, a si videl kjerkoli kakšno kopijo na cesti? Dejmo ločit ročne ure in prevozna sredstva...
Kitajci bojo na hitro skopirali njegove modele, pol pa adijo Pipi!!!!!