Zveza potrošnikov Slovenije na svoji spletni strani objavlja zgodbo opeharjenega kupca. Prek spletne strani naročeni računalnik je še isti dan plačal in to v celoti. Obljubljeno je bilo, da bodo naročeno dostavili v dveh do treh tednih.
“Čakal sem več kot tri tedne, potem pa sem po telefonu povprašal prodajalca, kako kaže z mojim računalnikom. Odvrnili so mi, da imajo težave z dobavo naročenih delov in naj še malo potrpim,” zaplet opisuje kupec.
Po šestih tednih jim je dal še 10 dni za izpolnitev naročila. Ker računalnika tudi po tem roku ni dobil, je zahtva, da mu vrnejo kupnino. “Prodajalec mi je pojasnil, da mi bodo kupnino vrnili šele, ko bodo naročene dele vrnili dobavitelju in jim bo ta vrnil kupnino. To je zame nesprejemljivo, saj želim, da mi kupnino vrnejo nemudoma."
Kaj storiti?
Lani so začele veljati spremembe Zakona o varstvu potrošnikov, ki v členu 25. a izrecno določa, da v primeru, ko podjetje ne izpolni svoje obveznosti v dogovorjenem roku, potrošnik določi primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe. Če podjetje niti v dodatnem roku ne izpolni svojih obveznosti, lahko potrošnik odstopi od pogodbe. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu mora podjetje nemudoma vrniti vsa opravljena plačila.
Če podjetje krši ta določila, pa lahko ukrepa Tržni inšpektorat RS in izda odločbo, s katero naloži podjetju izpolnitev zakonske obveznosti.
Dotično podjetje je Zveza potrošnikov Slovenije v dopisu opozorila na zakonske obveznosti in potrošniku so vrnili kupnino.