Urad vlade za komuniciranje je moral že drugič v zadnjih dneh stopiti korak nazaj pri kampanji v podporo pokojninski reformi in s spletnih strani umakniti oglas, ki po mnenju številnih, tudi ministrice za kulturo, žali ženske.
Besedilo na letakuV petdesetih letih se je rodilo 34 tisoč otrok, danes se jih rodi le okoli 20 tisoč. Vsega je kriva kontracepcijska tabletka.
Besedilo letaka na Facebook strani je namreč navajalo, da se je v petdesetih letih v Sloveniji rodilo dovolj otrok za ohranjanje ravnovesja med prebivalstvom, zadnja leta pa se jih rodi le še po 20 tisoč na leto, kar je premalo za stabilno pokojninsko blagajno.
Proti tovrstnemu komuniciranju so se ostro odzvale različne organizacije, med njimi YHD, Evropska mreža za enakost spolov, Mirovni inštitut, Zavod Emma, Mesto žensk ...
V javnem pismu premierju Borutu Pahorju, ki so ga naslovile "Protest proti degradaciji in kriminalizaciji žensk v vladni kampanji za pokojninsko reformo!", podpisnice letak ocenjujejo za nedopustnega.
"Opozarjamo, da so sporočila, ki jih vlada ponuja v okviru kampanje za pokojninsko reformo, povsem nedopustna. Dosedanji propagandni materiali temeljijo na degradaciji in ženske postavljajo v položaj dežurnih krivcev za slabo stanje države. Z vsakim propagandnim materialom, ki ga vlada pošlje v javnost, je to sporočilo bolj očitno," so zapisale podpisnice.
Celotno protestno pismo je dostopno TUKAJ.
V SDS zahtevajo sklic nujne seje odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje, ker po njihovih trditvah vlada zlorablja zakon o volilni in referendumski kampanji.
Širca: "Vsega je kriva neumnost"
Način komuniciranja vlade z javnostjo je povzročil nove razpoke tudi v ministrskem zboru. "Verjamem, da nisem edina, ki se v tem nizkotnem, podcenjujočem in populističnem manipuliranju počutim izdana in ogoljufana. Lahko se le distanciram od nevarnega poigravanja z ženskim spolom in z našimi pravicami. Preprosto, nismo se za to borili in borile. Splošno zniževanje standardov komuniciranja, kjer je glavno orodje in orožje pripisana ženska praznina, je padec v globoko temnino," je zapisala kulturna ministrica Majda Širca na svojem blogu, ki ga je naslovila: Vsega je kriva neumnost.
"Prevzeti morajo odgovornost"
Komunikacijska kampanja vlade ob referendumu o pokojninski reformi je stvar odločitev vladnih organov, ki morajo zanjo prevzeti tudi vso odgovornost, je prepričana varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek-Travnik. Posamezna sporočila v tej kampanji po njenem mnenju vsebujejo elemente predsodkov in neprimernega odnosa do žensk. Varuhinja od naročnika pričakuje, da zavzame stališče do tega elementa kampanje in se do njega opredeli tudi iz vidika načela enakega obravnavanja spolov.
Vse se je začelo z Urško
Že video z Urško Čepin, ki ga je vlada objavila na Youtubu minuli konec tedna, je požel val ogorčenja. Še dodatno je afero zabelil podatek, da je vlada za štiri videe za potrebe kampanje plačala 20 tisoč evrov, njihov avtor pa je v resnici Jani Sever in ne agencija Inovatif, ki je del skupine Futura. Za zdaj ostaja neobjavljen en video z Urško Čepin. Ali ga bo javnost zaradi razburjenja, ki ga je povzročil prvi video, sploh videla, je veliko vprašanje.