Potem ko smo včeraj poročali o skoraj dveinpolurni zamudi vlaka, ki bi moral pripeljati na postajo v Mariboru, nadaljevati pa pot do Dunaja, so nam danes s Slovenskih železnic (SŽ) le uspeli sporočiti, kaj se je zgodilo. Zamuda vlaka EC 158 je nastala, potem ko je vlak med postajama Grobelno in Ponikva ob 9.36 povozil človeka. Proga je bila zaprta do 12.01. Na postajo bi moral vlak pripeljati ob 10.19, prispel pa je šele ob 12.48.
"Potniki so bili že pred predvidenim prihodom vlaka št. 158 obveščeni o tem, da je za vlak predvidena večja zamuda. Točnih podatkov osebje na postaji potnikom žal ni moglo sporočiti. V takšnih primerih je namreč dolžina zamude v celoti odvisna od dela odgovornih, ki preiskujejo nesrečo (policija, preiskovalni sodnik). Šele ko odgovorni opravijo vse postopke, namreč na SŽ lahko z njihovim dovoljenjem spet sprostimo promet," je sporočil Marko Tancar s SŽ.
V nepredvidenih primerih, kakršen je bil včerajšnji izredni dogodek, pa podobno kot pri zastojih na cestah zaradi prometnih nesreč točno napovedovanje zamud žal ni mogoče, je še dodal Tancar.
Do odškodnine niso upravičeni, do povračila vozovnice pa so
Zanimalo nas je tudi, ali bodo potnikom vrnili denar za vozovnico. Na SŽ glede določb o povračilu stroškov za vozovnico in drugih povračil upoštevajo uredbo evropskega parlamenta in evropskega sveta o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu in splošne pogoje prevoza potnikov po železnici. Ta določila veljajo na vseh evropskih železnicah. "Potniki v konkretnem primeru niso upravičeni do odškodnine za zamudo oziroma do prevoza s taksijem. Zamuda namreč ni bila odgovornost prevoznika, temveč je bila posledica ravnanja tretje strani, ki se mu prevoznik kljub potrebni skrbi, ki so jo te okoliščine zahtevale, ni mogel izogniti, njegovih posledic pa ne preprečiti," so še pojasnili na SŽ.
Potniki, ki so se odločili skladno z veljavnimi predpisi vložiti zahtevek, pa so upravičeni do povračila cene vozovnice. "Potnik mora zahtevek v pisni obliki nasloviti na izdajatelja vozovnice ali na kateregakoli prevoznika, ki sodeluje v prevozni pogodbi, v roku dveh mesecev po koncu potovanja z vlakom. Pri tem mora predložiti tudi originalno vozovnico in vse ostale uporabne dokumente (na primer potrdilo o zamudi, ki ga na zahtevo potnika izda prevoznik, rezervacija sedeža oziroma postelje/ležalnika). Del priložene dokumentacije je lahko tudi račun za prigrizek in osvežilno pijačo v razumnem znesku," še pojasnjujejo na SŽ.
"Potniki na postaji so imeli možnost okrepčila"
Po 18. členu uredbe pa je potnik v primeru zamude, ki je daljša od 60 minut, upravičen do obroka in osvežilne pijače, primerne glede na čakalno dobo, če je na voljo na vlaku ali na postaji ali ju je možno razumno nabaviti. Iz SŽ odgovarjajo, da je zamuda vlaka nastala zaradi izrednega dogodka, ki se je zgodil na odprti progi in ne na postaji. "Sama razsežnost izrednega dogodka pa je vplivala na postopke, ki jih vodijo za to pristojni organi, ne SŽ. Nadaljnja vožnja vlaka ni možna, dokler vsi postopki niso končani. V včerajšnjem primeru so SŽ pristojni organi sproti večkrat obveščali o podaljševanju predvidene dolžine postopkov, o tem je osebje SŽ sproti obveščalo potnike na čakajočem vlaku. Zaradi sprva predvidenega krajšega postanka vlaka posebno okrepčilo ni bilo organizirano. Na vlaku je bil vagon z restavracijo, tudi potniki na postaji so imeli možnost okrepčila,“ je še sporočil Tancar.