Sindikat policistov Slovenije predlaga spremembo zakona o pravilih cestnega prometa. Opažajo namreč, da je na cestah vse več objestnih voznikov, "ki se očitno po zgledu dogodkov, objavljenih na spletnih platformah, vse pogosteje pojavljajo tudi pri nas".
"V zadnjem času smo bili priča poročanju o dirkanju objestnih voznikov v nakupovalnih središčih, pri čemer se je eden z avtomobilom pri tem zaletel v železne stebričke in betonski steber. Tovrstna zbiranja so nevarna, kar kaže primer iz Zagreba, kjer se je pri tovrstnem nezakonitem dirkanju zgodila huda nesreča, v kateri je bilo poškodovanih več ljudi, eden pa je bil tudi v smrtni nevarnosti. Pav tako smo bili priča oviranju policistov, ki sta prišla na kraj nezakonitega dirkanja, saj so sankcije v sedaj veljavnem ZPrCP prenizke in jih zato ne odvrnejo od takega nezakonitega ravnanja," ugotavljajo.
Ocenjujejo, da je sprememba zakonodaje nujna, saj so nekatere zakonske določbe premalo jasne, sankcije v sedanjem času pa bistveno prenizke. Tako bi hkrati zaščitili ostale udeležence v prometu.
Osredotočili so se na tri najpomembnejše cilje - na vožnjo po odstavnem in reševalnem pasu, na pravice invalidov ter na uporabo posebnih svetlobnih in zvočnih znakov na vozilih.
Posebni znaki
"V praksi je vse več primerov nespoštovanja pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, kar smo videli pri dogodku v nakupovalnem centru v Ljubljani. Menimo, da so predlagana zvišanja kazni upravičena in sorazmerna glede na zasledovan cilj," so poudarili.
Predlagajo, da 101. člen po novem zajame in vsebuje tudi druge površine, kjer se odvija promet in s tem tudi promet vozil na nujni vožnji.
Za tiste, ki neupravičeno uporabljajo posebne svetlobne in zvočne znake v prometu, bi zvišali višino globe s trenutnih 160 evrov na 600 evrov.
Z globo 900 evrov (trenutno 300 evrov) bi kaznovali voznike in ostale udeležence v prometu, ki se ne umaknejo vozilu z modro svetilko; voznike, ki ne upoštevajo odredb na svetlobni tabli na vozilu z modro svetilko; voznike, ki se ne umaknejo vozilu z rdečo in modro svetilko, ali ki nadaljujejo pot še preden mimo odpelje zaključno vozilo.
Namesto trenutnih 500 evrov pa bi globo zvišali na 900 evrov za voznike, ki ne upoštevajo modre svetilke in kratkega zvočnega znaka s sireno: "Voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli."
Odstavni pas
V poletnem času, ko prihaja do večjih zgostitev prometa na avtocestah in hitrih cestah, policisti opažajo voznike, ki pogosto z veliko hitrostjo prehitevajo stoječo ali počasi premikajočo se kolono vozil po odstavnem pasu. "Takšno ravnanje je nevarno, hkrati pa pri ostalih udeležencih cestnega prometa vzbuja neodobravanje in nemoč, poleg tega pa dajejo slab zgled in povod tudi ostalim voznikom, ki se zaradi tega tudi sami odločajo za tovrstno ravnanje kar ustvarja dodatne težave," so zapisali.
- V promet na avtocesti in hitri cesti se sme voznik vključiti in izključiti le na označenih priključkih.
- Na avtocesti in hitri cesti, ki ima tri ali več prometnih pasov za promet vozil v eni smeri, smejo vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t, in vozniki vozil in skupin vozil, daljših od 7 m, voziti le po dveh prometnih pasovih, ki sta na desni strani smernega vozišča. Vozniki tovornih vozil smejo prehitevati na avtocestah in hitrih cestah le na delih, kjer to ni prepovedano s prometno signalizacijo.
- Na vozišču avtoceste in hitre ceste je prepovedano obračanje, vzvratna vožnja, ustavitev ali parkiranje.
- Na odstavnem pasu ali odstavni niši je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitev v sili in ustavitev zaradi nudenja potrebne pomoči. Voznik vozila, ki je ustavil v sili, mora poskrbeti, da se vozilo takoj odstrani. Če tega ne stori, odstrani vozilo na njegove stroške izvajalec rednega vzdrževanja cest, skladno z določbami zakona, ki ureja ceste.
- Avtobus in tovorno vozilo z največjo dovoljeno maso vozila nad 3.500 kg je dovoljeno parkirati za največ 25 ur le na označenih parkirnih mestih, skladno s postavljeno prometno signalizacijo. Če je promet tovornih vozil z odredbo o omejitvi ali prepovedi prometa omejen ali prepovedan za več kot 25 ur, je dovoljeno parkiranje za čas omejitve ali prepovedi prometa tovornih vozil.
- Parkiranje samo priklopnega vozila na avtocesti in hitri cesti je prepovedano.
Trenutno je za kršenje naštetih predpisov predvidena globa 300 evrov.
Invalidi
"Zato je namen razširitve nabora upravičencev preprečevanje in odpravljanje diskriminacije invalidk in invalidov, ki temelji na invalidnosti. S predlagano spremembo se za invalide ustvarja enake možnosti na vseh področjih življenja, tudi za tiste, ki imajo visok procent telesne okvare, pa to ni niti vidno. S tem se zato zagotavlja spoštovanje človekovih pravic invalidov in njihovega dostojanstva, saj se navedenim tudi priznava pravica do invalidske kartice ugodnosti," so pojasnili.
Brez finančnih posledic za proračun
Predlagane spremembe ne bi imele finančnih posledic za državni proračun in druga javnofinančna sredstva, po drugi strani pa bi imele pozitivne učinke na prometno varnost in varnost v družbi, zatrjujejo v sindikatu. Prepričani so, da bi s tem vplivali tudi na zmanjšanje tovrstnih prekrškov, s čimer bi olajšali delo policistov, ki se vsakodnevno soočajo s tovrstnimi prekrški. "S tem bi pozitivno vplivali tudi na bolj učinkovito in uspešno izvajanje temeljnih nalog policije, ki zahtevajo interventno ukrepanje," dodajajo.
a ne bo finančnih posledic za proračun,ja kam pa se bo stekal denar? direktno komu v žep?
Vroča dekleta čakajo na vas na -- Top25.fun
Ah kakšne kazni...dovolit jim, da se zbirajo in dirkajo...saj jih bo naravna selekcija izbrisala