Koper. Študentka Anita Vilhar iz Kopra, ki je februarja krajši čas delala v Kemični čistilnici Toni, je pred kratkim svojega delodajalca prišla prosit za 108 evrov, kolikor naj bi ji bil še dolžan. Pred tem mu je brez uspeha poslala več kratkih sporočil. "Začel je kričati name in me poskušal nagnati. Ker nisem hotela oditi, me je nato grobo potegnil za vrat," opisuje dogodek, po katerem je pretresena odšla k zdravniku.
Odšla brez besed
Antun Licardo, lastnik čistilnice, pravi, da se je tako odzval, ker ga je žalila. Prav tako zavrača, da bi ji bil karkoli dolžan. "Študenti mi morajo v skladu z dogovorom en teden, preden gredo, to povedati. Ona tega ni storila, zato ji nisem izplačal vsega, saj sem imel zaradi iskanja zamenjave poslovno škodo," razlaga Licardo. Vilharjeva odgovarja, da za to pravilo ni vedela.
Napotnico takoj v podpis
Na Študentskem servisu Luna, prek katerega je delala tudi Vilharjeva, pojasnjujejo, da mora delodajalec študentu praviloma izplačati opravljeno delo v celoti, a da je v praksi zadeva največkrat prepuščena medsebojnemu dogovoru: "Ob sporu poskušamo posredovati in doseči kompromis. Večinoma nam uspe, ne pa vedno." Pred začetkom počitniškega dela študentom, da bi se izognili težavam, svetujejo, naj napotnico dvignejo in dajo delodajalcu podpisati izvod še pred začetkom dela.
Na Študentskem servisu Luna sicer opažajo, da je pred letošnjo sezono povpraševanje po študentskem delu na Obali manjše kot lani, še vedno so velike težave tudi s plačilno nedisciplino. Licardo pa je, kot pravijo, svoje obveznosti poravnaval redno.