Slovenija
2368 ogledov

Pozor, na tak sodoben način so hoteli prek oglasa nategniti bralca

Prevara na Bolhi Bralec
Predstavljal se je kot verodostojen kupec. Na koncu se je izkazalo vse kaj drugega.

Javil se nam je bralec, ki je bil priča poskusa prevare prek spletnega oglasnika Bolha.com. Na njegov oglas, da prodaja skoraj nov hladilnik, je dobil SMS potencialnega kupca "iz Kopra," ki je bil pripravljen takoj kupiti napravo. Aplikacija je sicer prodajalca opozarjala, da mobilna številka s kodo +7 prihaja iz Rusije.

Prevara na Bolhi | Avtor: Bralec Bralec

Hladilnik bi kupec plačal z neposrednim plačilom na prodajalčev račun, dostavo bi opravil prek Bolhe oziroma njihovega servisa Brez skrbi za prevzem in plačilo pošiljk. Prodajalec je res poslal e-poštni naslov za prejem nadaljnih navodil, a nato dokončno posumil, da gre za prevaro, ker bi se moral na poslani povezavi prijaviti z osebnimi podatki. 

Vse bolj nestrpnemu kupcu je pojasnil, da bo počakal na pojasnilo s strani Bolhe.com, ali je sporočilo res prišlo z njihove strani. 

Bolha: vsa potrebna komunikacija poteka prek notranjih sporočil

Na Bolhi so takoj prepoznali prevaro in prodajalca pozvali, naj ne nasede. Storitev Brez skrbi je namreč zasnovana tako, da registriranim uporabnikom Bolhe.com ni treba dodatno vpisovati nikakršnih dodatnih podatkov, komunikacija med kupcem in prodajalcem pa poteka prek sporočil na sami spletni strani. V primeru, da prodajalec ponudbo sprejme, se kupcu (in ne prodajalcu) šele možnost za odprtje plačilnega vmesnika, kjer kupec izpolni podatke za plačilo in naslov za prejem paketa.

"Če ste prodajalec, vam prav tako ni treba vpisati drugega kot svojega naslova, kjer bo kurir GLS prevzel vaš paket, imena in priimka ter številko transakcijskega računa, kamor boste prejeli denar v roku 72 ur po tem, ko kupec prejme paket in po preteklih 48 urah ni podal kakršne koli pritožbe zoper nakup," opozarjajo pri Bolhi.com.

Potrebujejo telefonsko številko

O prevari prek storitve Brez skrbi je opozorila tudi spletna stran Varni na internetu. Tam so zapisali, da želijo goljufi pogovor najprej speljati na aplikacije kot so WhatsApp ali Viber. Kupca preusmerijo nazaj na uradni portal, kjer poda ponudbo za nakup. Goljufi za izvedbo prevare nujno potrebujejo tudi kupčevo mobilno številko, pojasnjujejo na portalu. Če je kupec nima navedene v profilu, vedno od njega zahtevajo še ta podatek. 

Bistvo prevare temelji na lažnem SMS sporočilu, ki ga goljufi pošljejo žrtvi. To na prvi pogled izgleda kot uradno sporočilo s strani oglasnika bolha.com, dejansko pa gre za lažno SMS sporočilo, ki je bilo poslano na tak način, da je kot pošiljateljevo ime navedeno “Bolha”. Pošiljatelja SMS sporočila je namreč mogoče precej enostavno ponarediti.

V primeru, da pride do zlorabe vaše kreditne kartice, morate čim prej kontaktirati banko in podati prijavo na policijo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.