Polovica otrok in mladostnikov, starih med 11 in 16 let, ki uporabljajo internet, pravi, da na internetu lažje pokažejo svoj pravi jaz kot pa v družbi ljudi v živo, ugotavlja sorodna evropska raziskava EU Kids online.
EU Kids Online trdi, da gredo tveganja in priložnosti pogosto z roko v roki – kar je nekaterim otrokom v zabavo, je za druge tvegano. Eksperimentiranje z identiteto je naraven del najstništva in odraščanja, a nekateri imajo določene osebnostne socializacijske težave, ki jih kompenzirajo na internetu.
Otroci in mladi najpogosteje uporabljajo spletne strani za socialna omrežja, je ena od ugotovitev raziskave z naslovom Internet v vsakdanjem življenju otrok in mladostnikov. Te strani dnevno uporablja 41 odstotkov vseh anketirancev, vsaj nekajkrat na teden pa skupno skoraj 60 odstotkov. Vsak mladostnik ima v povprečju 249 prijateljev oziroma stikov, njihovi starši pa večinoma ne vedo, kaj počnejo na internetu.
Pogosto gledajo tudi zabavne slike ali video vsebine in uporabljajo takojšnje sporočanje ter iščejo informacije oziroma počno drugo delo za šolo ali študij. Internet dnevno uporablja 70 odstotkov slovenskih otrok in mladih, večkrat na dan pa nekaj manj kot polovica. Slaba polovica otrok je izpraševalcem povedala, da imajo računalnik v svoji sobi. Mnogi otroci so prepričani, da so najboljši uporabniki interneta v svoji družini – to meni 55 odstotkov dečkov in 37 odstotkov deklic.
Pasti interneta
Rezultati raziskave kažejo tudi, da polovica mladih, starih od 11 do 19 let, po internetu še ni prejela nezaželenih spolnih komentarjev. Večina tistih, ki so že prejeli takšne komentarje (37 odstotkov), je poskušala blokirati vsa sporočila osebe, od katere so dobili komentar. Okoli tretjina otrok in mladih, starih 11 do 19 let, se je z mobilnim telefonom že fotografirala brez oblek in fotografijo posredovala naprej. To je storilo 43 odstotkov dečkov in 14 odstotkov deklic. O prejemu gole fotografije nekoga drugega poroča dobra petina otrok in mladih.
Sedem odstotkov otrok in mladih ima izkušnjo, da se je nekdo na internetu pretvarjal za mladostnika, pri srečanju v živo pa se je izkazalo, da gre za odraslo osebo. Spolne vsebine na internetu je videlo 42 odstotkov otrok in mladih, starih 11 let in več. Najpogosteje so otroci nanje naleteli med spletnimi oglasi ali nenamerno, ko so iskali nekaj drugega. Namerno je tako spletno stran obiskalo 14 odstotkov otrok.
V anketi, ki so jo pod vodstvom Bojane Lobe in Sandre Muha opravili na fakulteti za družbene vede, je sodelovalo 689 otrok.