Slovenija
32575 ogledov

Pred dvema letoma sem plačal 222 evrov, zdaj hočejo 350

Avtomobilski dokumenti Anže Petkovšek
Podražitvam avtomobilskih zavarovanj ni videti konca.

"Na rit me je vrglo, ko me je v začetku februarja klical zavarovalni agent in mi povedal znesek za obnovo avtomobilske police. Kako? Glede na to, da sem napredoval v premijskem razredu, sem mislil, da bo ceneje," nam je sporočil bralec. "Samo za AO-Plus ter asistenco bi v sedmem premijskem razredu z vsemi popusti moral plačati 350 evrov," nam je povedal in navedel, da je leta 2021 za podobno polico v desetem premijskem razredu (torej z manj popusta) plačal 222 evrov, leta 2022 pa v devetem premijskem razredu 218 evrov. Kljub premijskemu razredu s petimi odstotnimi točkami višjim popustom je za zavarovanje leto kasneje plačal več. 

Vse tri police so bile sklenjeni pri zavarovalnici Generali, šlo je za starejšo hondo civic. V devetem premijskem razredu je 25 odstotkov popusta na premijo, v desetem pa 20. 

Zavarovalnice: Vse se draži ...

Podražitve rezervnih delov in cen servisnih storitev. To sta dva glavna razloga za podražitev zavarovanj tudi v letu 2024, pojasnjujejo slovenske zavarovalnice, ob tem pa opozarjajo tudi na vse pogostejše uničujoče vremenske pojave. "Ker nisem bil zadovoljen s ponudbo, sem se obrnil na druge zavarovalnice. Agenti, ki sodelujejo z vsemi zavarovalnicami, mi za določene zavarovalnice sploh niso izdelali ponudbe, češ da so glede na izračun, ki sem ga imel od Generalija, predrage," je dodal bralec. Tako se je moral odločiti med ponudbo zavarovalnice Generali in Grawe, kjer so mu ob prenosu police šli na roko z večjim popustom.

Pri Generaliju so nam odgovorili, da podražitev v letu 2024 ni bilo, da pa so podražili svoja zavarovanja decembra 2023. "Premije so se v povprečju zvišale okoli 10 %. Na podlagi segmentacije strank pa so se premije avtomobilskih zavarovanj tudi znižale," so zapisali. Iz zavarovalnice Triglav so nam podražitve v letu 2024 za približno 20 odstotkov potrdili, za lažjo primerjavo pa so dodali informativna izračuna za splošni kasko in za zavarovanje avtomobilske odgovornosti.

Koliko se je podražilo zavarovanje kaže primer zavarovanja škode kodiaq letos in lani, primer velja za zavarovalnico Triglav in škodo kodiaq 4x4 2,0 TDI Style, letnik 2020, moč 110 kW, nabavna vrednost novega vozila z vključeno opremo vozila 35.867 evrov, 1. premijski razred, starost voznika 45 let. 

Zavarovanje avtomobilske odgovornosti (AO) za ta avto bi januarja letos znašalo 178,12 evra, lani pa 160,51 evra. Osnovna premija za splošni kasko bi z upoštevanjem popustov (veliki avtomobilski paket, Drajv, starost voznika, asistenčni sistemi …) januarja letos znašala okoli 329,84 evra brez obdavčitve, v enakem obdobju lani 304,54 evra. Skupaj s kombinacijo B delnega kaska bi bil strošek letos 447,64 evra, lani 386,86 evra. 

Pogled pet let nazaj še bolj dramatičen

Ob pisanju tega članka smo si pomagali tudi s policami člana uredništva, ki ima svoj isti avtomobil že vrsto let zavarovan prek spletnega portala G24 (Generali). Ker so podatki avtomobila, police in premijskih razredov enaki, je to odličen pokazatelj podražitev.

Ugotovili smo, da se je v zadnjih petih letih kar dvakrat polica podražila za približno 20 odstotkov (in sicer leta 2020 ter 2023), zanimiva pa je tudi ugotovitev, da je bila leta 2022 polica za približno dva odstotka cenejša kot leta 2021. Ker ima naš član uredništva registracijo avtomobila v aprilu, žal še nismo mogli narediti izračuna za leto 2024. A bolj kot ne je jasno, da lahko pričakuje od 10 do 20 odstotkov dražjo polico. V oči bode tudi skupna podražitev v zadnjih petih letih, in sicer kar 52,2 odstotka. Za primerjavo in ustvarjanje širše slike: povprečna plača se je po podatkih Statističnega urada RS iz leta 2019 do 2023 povečala za 20 odstotkov. 

Nadomestni deli pri nas med najdražjimi v Evropi

Pri Zavarovalnici Triglav so nam pojasnili, da na prilagoditev cen avtomobilskih zavarovanj  vplivata zlasti visoka rast cen nadomestnih delov in cen storitev pogodbenih partnerjev. "Cene nadomestnih delov so se v zadnjih petih letih zvišale celo za več kot 50 %. Pri tem naj pojasnimo, da smo na tretjem mestu v Evropi po ceni košarice nadomestnih delov," so opozorili. 

Hkrati se povečuje tudi število delov oziroma kosov, ki so v posameznih zavarovalnih primerih poškodovani ali uničeni, ti deli pa so dražji, kot so bili v preteklosti. Obenem se v zadnjih letih povečuje obseg škod zaradi naravnih nesreč, so še dodali. "Vse navedeno vpliva na višino premije avtomobilskih zavarovanj, ki jo prilagajamo z namenom zagotavljanja enakega nivoja storitev in zavarovalnih kritij. Vse to se je v lanskem letu odrazilo v okoli 20-odstotni podražitvi avtomobilskih zavarovanj," so podražitve še pokomentirali pri Triglavu.

Podobno razlago smo dobili tudi pri zavarovalnici Generali. "Cenik smo prilagodili tudi zaradi okoliščin, na katere v zavarovalnici nimamo vpliva, saj so odraz gospodarskih dogodkov na globalni ravni, inflacije in dogodkov, vezanih na vremenske pojave (vihar, ujme, toča …) v Sloveniji," pa so pojasnili v Generaliju. 

"Cene servisnih storitev in rezervnih delov za avtomobile še rastejo. Nanje vplivajo razmere v globalnih dobavnih verigah in tudi višje cene energentov in storitev. Kot smo povedali že lani, je gibanje premije pogojeno tudi z vrednostjo vozil. Ker se cene vozil višajo, se to do določene mere odraža tudi pri višanju premije," so še dodali in spomnili, da tudi katastrofalni vremenski pojavi, s katerimi se vse bolj soočamo, povzročajo, da narašča tudi škodna pogostnost, ki prav tako vpliva na višino premij.

"Vse pogostejše in intenzivnejše naravne ujme, kot so nalivi, neurja z močnimi sunki vetra in točo, poplave, zmrzali, požari ter druge naravne nesreče imajo za posledico več poškodovanega premoženja, tudi avtomobilov," so zaključili. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 39
  • Avatar Peter Klepec
    peter4 21:21 05.marec 2024.

    Saj ce bi vozil ficka bi zavarovanje se vedno enako stalo. Ce pa ima dandanes avto 7 anten in 1001 funkcijo za mar rabi 50 racunalnikov in tromestno stevilo raznih senzorjev da,ne omenjam sploh kamer, radarja ali celo lidarja, pa ...prikaži več ni kaj drugega za pricakovat. Osnovne dacie skoraj ni videt na cesti. Smo Slovenci prefini zanjo. Slovenaci pa itak vozijo izkljucno nemski srot. Vse je se prepoceni po voznem parku sodec.

  • Fulmmer 16:09 04.marec 2024.

    Za lojtrni voz ne rabiš zavarovanja, pa rezervni deli so poceni...

  • endrug 13:53 04.marec 2024.

    Generali? Sava je cenejša.