Zadnji rok, da Vlačiču sporočijo svojo odločitev, je sicer v ponedeljek. Spomnimo, gre predvsem za
znižanje cestnin, ki so se junija podražile za okrog 40 odstotkov, na odsekih, kjer so po novem
vključene tudi obvoznice in druge ceste, za katere morajo osebna vozila imeti vinjeto, pa bistveno
več. Za koliko odstotkov naj bi cestnine znižali, še ostaja sporno. Čeprav je bilo zahtev
avtoprevoznikov pet, sporazum menda visi prav na teh odstotkih.
Bolj kot odstotki štejejo dnevi?
Nekateri avtoprevozniki se menda zavzemajo za to, da bi sporazum podpisali, saj
bodo cestnine, že če bo takoj podpisan, nižje šele septembra. Če bi sporazum zavrnili in bi prišlo
do zaostritve, pa bi se tudi pogajanja zavlekla, znižanje cestnin, ki jih prevozniki plačujejo vsak
dan, pa bi se še bolj odmaknilo. Ta zamik pa ne bi odtehtal še nekaj odstotkov nižje cestnine, ki
bi jo morda izborili.
Drugi prevozniki so menda bolj naklonjeni zaostrovanju. "Tudi če pride do spontanega
protesta, ki bi ga na primer začeli trije prevozniki, bodo kmalu zraven vsi. Vsi so prizadeti.
Pogoji poslovanja niso normalni in vsi so na robu. Možnost kriznih konfliktov je velika," ocenjuje
Emil Milan Pintar, ki je sicer 15. avgusta zapustil mesto sekretarja Avtoprevozniške zbornice,
ostaja pa njihov pogajalec.
"Predlagal bom, da sporazum sprejmemo," pravi vodja kriznega odbora avtoprevoznikov
Štefan Kocjančič. "S tem se moj mandat konča. Če bo večina proti, bodo morali
oblikovati stavkovni odbor," je pojasnil.
Vloge za proteste v ponedeljek in torek so že bile vložene.
12
ogledov
Prevozniki jutri o Vlačičevem predlogu
Avtoprevozniki bodo jutri odločali, ali je ponudba ministra za promet Patrika Vlačiča sprejemljiva, je potrdil Rober Sever, sekretar Združenja za promet in zveze na Gospodarski zbornici Slovenije.