Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek si je ogledala stanje prometne infrastrukture in kako potekajo najbolj nujna dela v Škofji Loki in Poljanski dolini. Spremljali so jo predstavniki Družbe za razvoj infrastrukture (DRI) ter predstavniki Gorenjske gradbene družbe, ki je koncesionar za vzdrževanje državnih cest na tem območju.
Na poti iz Škofje Loke v Poljansko dolino si je najprej ogledala sanacijo poškodovanega mostu pri Brodeh. Na tem mestu poteka enosmeren obvoz po lokalni cesti Zminec-Gabrk. Kot je povedala ministrica, bo most na glavni regionalni cesti še danes ali pa najkasneje v torek saniran do te mere, da bo vsaj polovično prevozen.
Kranju po uničujočih poplavah grozi ekološka katastrofa neslutenih razsežnosti.
"Najprej ena velika zahvala vsem, ki so pomagali ljudem, in kot pristojna ministrica za državno infrastrukturo tudi vsem našim koncesionarjem in gradbenim podjetjem, inženirjem in vsem, ki pri tem sodelujejo," je izpostavila Bratušek in dodala, da je njihova prva skrb, da po vsej Sloveniji zagotovijo prevoznost.
"To so intervencijski ukrepi, v nadaljevanju pa nam je vsem jasno, da bo tudi sanacija po tej gromozanski naravni nesreči velika in bo v nadaljevanju naša prioriteta," je dejala ministrica. Kot je pojasnila, se tudi prioritete na področju investicijskih projektov s to naravno nesrečo spreminjajo in "vsi v Sloveniji bomo to morali razumeti".
V roku enega tednu morajo pripraviti seznam
Ni še znano, kateri investicijski projekti bodo zaustavljeni. Ministrica je napovedala, da morajo Direkcija RS za infrastrukturo, Družba za avtoceste v RS in Slovenske železnice v roku enega tedna pripraviti predlog, da bo gradbena operativa skupaj z inženirskimi ekipami na voljo za najbolj nujne ukrepe. "Verjamem, da vsi župani in tudi vsi prebivalci razumejo, da je na prvem mestu v tem trenutku pomoč prizadetim območjem," je poudarila.
Vsem, ki želijo prijaviti škodo, zavarovalnice sporočajo ...
Najslabše razmere na Koroškem in v zgornji Savinjski dolini
Po informacijah, ki jih ima, je bilo v nedeljo po Sloveniji neprevoznih še 75 odsekov cest, najslabša pa je situacija na Koroškem in v zgornji Savinjski dolini. Kot je povedala, je ljudem ves čas na voljo tako brezplačna telefonska števila kot spletna stran z ažuriranimi podatki, kateri odseki cest so zaprti in kateri so delno prevozni. Ob tem apelira na ljudi, naj zaradi varnosti te podatke in oznake upoštevajo in se po neprevoznih cestah ne premikajo.
Bratušek je danes načrtovala tudi obisk Kamnika in Mengša, vendar je predsednik vlade Robert Golob sklical nujni sestanek glede potrebnih ukrepov, zato se bo, kot je napovedala, na obisk tega območja odpravila v torek. Prepričana je, da se bodo tudi z ostalimi ministri dogovorili, kako si bodo razdelili oglede po prizadetih območjih. "Zagotavljam vsem v Sloveniji, da nihče ni in ne bo pozabljen," je poudarila.
Slovenske železnice hitijo s sanacijo prog
Nekateri odseki železniških prog so zaradi neurja, ki je minuli konec tedna močno prizadelo večji del države, še vedno zaprti. Delavci Slovenskih železnic (SŽ) sanirajo škodo. Kjer je možno, so uredili nadomestni avtobusni prevoz, ki pa ga ni tam, kjer niso prevozne niti ceste, so danes sporočili iz SŽ.
V družbi za danes zvečer načrtujejo odprtje levega tira železniške proge na odseku Litija-Sava, ki je poškodovan v dolžini stotih metrov. Sanacija desnega tira, ki je poškodovan v dolžini dveh kilometrov, bo trajala dlje časa. Na relaciji Trbovlje-Litija poteka nadomestni avtobusni prevoz.
V torek popoldne v družbi načrtujejo odprtje proge Celje-Velenje. Ta je trenutno zaprta, saj sanacijska dela še potekajo. Organiziran je nadomestni avtobusni prevoz.
V torek zvečer pa naj bi odprli tudi progo Sežana-Jesenice. Trenutno poteka sanacija na relaciji Sežana-Most na Soči, avtobusni prevoz je organiziran.
Koroška proga medtem ostaja zaprta. Zaposleni Slovenskih železnic se trenutno prebijajo od Ruš prosti Prevaljam. Obvoza in nadomestnega prevoza ni, saj nekatere ceste niso neprevozne, so še navedli v družbi.
Nobene potrebe ni, da bi vsi razumeli. Povsem dovolj je, da se spremeni ravnanje do odgovornih. Ministrov, ki neodgovorno podpisujejo, direktorjev brez vesti, ...
Prioritete se spreminjajo? A zdaj pa ne bo Nove Adrie, pa hitrega vlaka iz KP v MB? Trapa.
Bo treba začeti bolj kvalitetno graditi,ne pa samo za par let,pa s pametjo če sploh je