Prometni minister je zaradi kaosa na cestah ob lanskem prvem snegu poudaril, da sta tako direkcija za ceste kot Dars delovala v skladu s pravilnikom. Pri tem pa je Vlačič vendarle priznal, da je aktualni pravilnik še iz leta 1998 in da "je prišel čas za oceno, ali je še ustrezen".
"Na tem področju se ni nič spremenilo,“ nam je povedal Marjan Koler iz Darsa. Pravilniki, ki so se že večkrat izkazali za neustrezne, torej ostajajo isti, na njihovi podlagi se pristojni pripravljajo tudi na letošnji sneg.
Kaos 18. novembra
Sneg je lani Slovence presenetil že v soboto, 14. novembra, vso državo pa prvič močneje pobelil v sredo, 18. novembra, potem pa še nekajkrat v zimi povzročil težave v prometu. Obsežno fotogalerijo lanskega veselja na zimskih cestah najdete v zavihku, hkrati pa vas vabimo, da pred letošnjo zimo pristojnim tudi sami zastavite vprašanje oziroma opozorite na svoje zimske stiske.
Vprašanja nam lahko pošiljate bodisi v spodnji povezavi bodisi na naslov pisma@zurnal24.si ali preko facebooka.
Jutri namreč na ministrstvu za promet pripravljajo tiskovno konferenco, na kateri bodo predstavili pripravljenost zimskih služb. V primeru, da bi prispelo preveč vprašanj, bomo izbrali le nekaj tistih, ki jih bomo zastavili neposredno na tiskovni konferenci, za ostale pa se bomo potrudili pridobiti odgovore naknadno.
Spomnimo. Lani je do kaosa ob prvem snegu po ocenah prišlo zlasti zato, ker se komunalne službe dolgo niso odločale za pluženje, saj naj bi bilo snega premalo. V nadaljevanju zime smo se soočali s podobnimi težavami, med drugim je posamezna območja pestilo tudi pomanjkanje soli, ki je je bilo naročeno premalo.
Za 550 tisoč evrov soli že imamo
O pripravljenosti direkcije za ceste, ki skrbi za magistralne in regionalne ceste, ter Darsa bo več znanega po jutrišnji tiskovni konferenci, že zdaj pa smo pridobili podatke, da je direkcija za letošnjo zimo že izvedla razpis za dobavo 10 tisoč ton soli v vrednosti 550 tisoč evrov.
V lanski zimi je šlo za čiščenje regionalnih in magistralnih cest 73.355 ton soli. Pridobili smo podatke za zime od leta 1995 naprej in več soli smo porabili le v zimi 2005/2006, ko je je šlo dobrih 76 ton. Najmanj soli smo za potrebe čiščenja omenjenih cest porabili v zimi 2006/2007, in sicer le dobrih 18 tisoč ton.
Če pri koncesionarjih zmanjka soli, se ta najprej zagotovi iz sosednjih cestnovzdrževalnih baz, če je tudi v tem primeru ni dovolj, pa se zagotovi iz notranjih rezerv direkcije za ceste.
Podrobneje jutri dopoldne ...