Zakaj ste kot eno od svojih destinacij izbrali Koper?
Iščemo nekaj drugačnega od konkurence, nove kraje, nove stvari, ki jih lahko naši gostje počnejo. Slovenija je s tega stališča vsekakor zanimiva. Koper smo v svojo ponudbo umestili pred dvema letoma in v tem obdobju je obisk precej zrasel. Letos bomo Koper obiskali skupno sedemkrat, prihodnje leto 17-krat.
Kakšni so vtisi gostov?
Na začetku smo v Koper prihajali ob nedeljah, ko je bilo vse zaprto, zdaj prihajamo med tednom in ljudje res uživajo. Na splošno je vtis zelo dober.
Seabourn. Floridska družba z več kot 20-letno tradicijo s petimi luksuznimi potniškimi ladjami, ki se jim bo prihodnje leto pridružila še ena, križari po vseh svetovnih morjih. Na vprašanje, katere so najbolj priljubljene destinacije, Ernstova pravi, da pozimi Azija, poleti pa Evropa, kjer je zelo popularen Baltik z obiski Sankt Peterburga, Helsinkov, Københavna ...
So gosti v glavnem Američani?
Čez poletje je struktura bolj mešana. Veliko je tudi Evropejcev, zunaj visoke sezone pa prevladujejo Američani. Gosti se večinoma odločijo za enotedensko križarjenje, na katerem obiščemo še hrvaška pristanišča Šibenik, Dubrovnik in Zadar ter Črno goro, Koper in Trst. Nato se iz Benetk vrnejo domov, nekateri pa ostanejo tudi dva tedna. V štirih zaporednih tednih imamo namreč vsakič drugačen itinerar. V Koper se torej vračamo vsake štiri tedne, naslednje leto bomo v sezoni tu vsak drugi teden.
Presenetljivo, da Američani izberejo tudi Jadran.
Dejansko je bolj in bolj priljubljen. Ljudje želijo spoznavati nove, nepoznane kraje. Privlači jih, da gre za države nekdanje Jugoslavije. Pred odhodom ne vedo prav dobro, kaj naj tu pričakujejo. Ko vidijo, da so to lepi, odprti, gostoljubni in varni kraji, so toliko zadovoljnejši. Zelo veliko gostov mi reče, da se bodo sem vrnili na počitnice.
Dobra promocija za Slovenijo.
Vsekakor. Veliko ljudi sploh ne ve za Slovenijo, dokler ne pridejo sem. Ko jo enkrat spoznajo, pa so zelo pozitivno presenečeni.
Koliko gostov se odloči za izlete?
Danes jih je na izlete odšlo pol od 200, kar je lepa številka. Nihče ni odpovedal.
In koliko po vaši oceni zapravijo na izletih oziroma ko zapustijo ladjo?
Za izlete od 60 do 200 dolarjev, sicer pa odvisno od ponudbe. Mislim, da ne kupujejo zelo veliko, ker pravzaprav tu niti ni primernih trgovin. Radi pa se odločijo za kosilo in jih zato zanima, katere so dobre restavracije.
Kakšna je struktura gostov?
Večina gostov je starejša, povečuje pa se število gostov med 45. in 65. letom starosti. Mladi so bolj izjema kot pravilo.
Kako ste občutili recesijo?
Pravzaprav ni imela pomembnega vpliva. Prodaja ni bistveno upadla. Če je treba, pa znižamo cene.
Čemu to pripisujete?
Strukturi gostov. Pripadajo višjemu družbenemu razredu in kriza jih ni tako prizadela. Imamo srečo, ker zapolnjujemo tržno nišo. Opazili pa smo, da so gosti pozornejši na razne ugodnosti, popuste.