Zakon. Upoštevajoč rezultate Medianine raziskave lahko predvidevamo, da se bo referenduma o zakonu o Radioteleviziji Slovenija udeležilo okoli 20 odstotkov Slovencev.
Med tistimi, ki bodo sodeč po anketi zagotovo prišli na referendum, jih bo več kot 40 odstotkov glasovalo proti uveljavitvi zakona. To pomeni, da bi le desetina Slovencev odločila o usodi omenjenega zakona.
Drag referendum
Anketa, ki jo je Mediana opravila prejšnji teden, kaže, da bo na volišče zagotovo ali pa verjetno prišlo 23 oziroma 19,8 odstotka vprašanih. Glede na izkušnje iz prejšnjih referendumov je odstotek volilcev, ki tudi v resnici pridejo na referendum, še nekoliko nižji od tistega iz javnomnenjskih raziskav.
Tako je realno pričakovati, da bo na referendum 12. decembra prišla manj kot petina državljanov. To pa ne vpliva na njegovo ceno – v povprečju vsak referendum državo stane okoli štiri milijone evrov.
Jih ne zanima?
Rezultati raziskave kažejo tudi, da ljudi referendum ne zanima, saj jih je 56 odstotkov odgovorilo, da le “včasih v medijih ujamejo kakšno informacijo, vezano nanj”, slabih 29 odstotkov pa jih trdi, da jih “informacije glede referenduma ne zanimajo”. Celo pri tistih, ki se bodo referenduma zagotovo udeležili, je večina takih, ki le površno spremljajo informacije.
“Morda je referendum ravno pot, da se zanimanje še poveča, pri čemer lahko sklepamo, da se bodo tisti, ki se bodo referenduma udeležili, tudi temeljiteje seznanili z vsebino zakona. Glavnina odgovornosti za večje seznanjanje volilcev je zdaj na politikih, tako zagovornikih kot nasprotnikih zakona, in na medijih, ki morajo ob tem enim in drugim znati postavljati relevantna vprašanja,” meni sociolog Matej Makarovič.
Na vprašanje, kako komentira upravičenost referendumske pobude glede na nezanimanje javnosti, politični sociolog Matevž Tomšič odgovarja: “Zahteva po referendumu je natanko toliko upravičena, kot je bila tista pred petimi leti, ko je šlo za referendumski test aktualnega zakona o RTV.”
Celo desni ne vedo
Volilci levega trojčka so se v anketi sicer bolj nagibali k podpori zakonu o RTV kot “desni” volilci, vendar je pri obeh skupinah vsaj tretjina odpadla na tiste, ki ne vedo, kako bi glasovali. Med volilci vladajočih SD jih je kar 50 odstotkov neodločenih, še kaže anketa.