Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) na svoji spletni strani objavlja primer potrošnice, ki je na svojem računu opazila visok znesek za mobilna sporočila. Te težave se pojavljajo že leta, o njih je tehtalo tudi že sodišče.
ZPS je pred tem leta opozarjala na sporno in nepošteno prakso, a večina operaterjev se na pozive, naj jo omogočijo le tistim, ki si včlanitev izrecno želijo, ni odzvala. Za povrh so bile tudi odločitve Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS, prej APEK) v škodo potrošnikov, zato se je ZPS v primeru svojega člana odločila, da postopek nadaljuje s tožbo na Upravnem sodišču
Sodišče je potrdilo argumente ZPS, da podlaga za zaračunavanje spornih plačljivih SMS sporočil ne more biti pogodba, ki jo je sklenil Telekom Slovenije s ponudnikom zabavnih vsebin. Podlaga mora biti določena v naročniški pogodbi med potrošnikom in operaterjem ali v splošnih pogojih, ki jo dopolnjujejo. Sporočilo sodišča torej je, da operater lahko izstavi račun le za storitve, ki so dogovorjene v naročniški pogodbi in splošnih pogojih.
Primer potrošnice
"Na računu za mobilne storitve sem opazila neobičajno visok znesek za komercialna sporočila podjetja Dimoco. Podjetju sem že sporočila, da ne želim prejemati takih sporočil, zanima pa me, kaj lahko storim glede zaračunanega zneska?"
Operater lahko kot že zgoraj navedeno izstavi račun le za storitve, ki so dogovorjene v naročniški pogodbi in splošnih pogojih. Zato je treba najprej preveriti, ali naročniška pogodba oz. splošni pogoji operaterja določajo podlago za zaračunavanje prejetih plačljivih SMS sporočil. Če pravne podlage za zaračunavanje ni, lahko potrošnica prejetemu računu pisno ugovarja.
dezurni@zurnal24.si