"Vedno bomo tudi odprti za dialog z vsemi - tudi s slovenskimi sindikati," so ob napovedi prihoda v Slovenijo prejšnji mesec povedali Uberjevi predstavniki, kot da bi vedeli, da bodo največji nasprotnik njihovega prihoda prav sindikati. Ti so jim danes pred ministrstvom za javno upravo - podpisnik pisma o nameri z Uberjem je namreč Boris Koprivnika - napovedali simbolično vojno.
"Uber eno tistih podjetij, ki profitira na podlagi nižanja standardov dela ter prekarizacije in espejizacije dela," so v skupni izjavi izpostavili združeni sindikati Sindikat Mladi plus, Svobodni sindikat Slovenije, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo ter Svetovalnica za migrante, ki nasprotujejo prihodu Uberja.
Najbolj skrbi odnos, ki ga ima Uber do svojih voznikov. Ta namreč poudarja, da so njihovi vozniki le podjetja in samostojni podjetniki z licenco za prevoz potnikov. V tem predstavniki sindikatov vidijo izogibanje kakršnimkoli odgovornostim do voznikov, s tem, da ne priznavajo, da so delodajalec. Posledično Uber tudi ne plačuje delavskih prispevkov, ampak jih morajo vozniki sami.
"Imamo delovno zakonodajo in ne moremo pristati, da predstavniki vlade legitimirajo nezakonit poslovni model," je poudaril Goran Lukič in navedel, da Uber predstavlja pravzaprav dumping na področju socialnih in delavskih pravic. Borut Brezar iz Gibanja za dostojno delo in socialno družbo pa je prepričan, da bi Uber razmere v dejavnosti taksi prevozov, ki so že zdaj slabe, še poslabšale.
Sindikati ob tem navajajo, da Uber seveda ni edino podjetje, ki deluje na tak način. A si pred nadaljevanjem "procesa prekarizacije" želijo javne razprave in premisleka o tem, kako lahko tehnologija izboljša naša življenja, vključno z delom, ne pa da se jo uporablja za večje nadzorovanje delavk in delavcev ter kot izgovor za nadaljnjo prekarizacijo.
Ja sam v Britaniji imajo izvrstne taksiste. Vsaj pet nivojev nad slovenskimi. Pri nas pa sam da je ena starejša ženica že se jo naplahta pa ne izda se ji računa. Pa nekateri taksisti se res ne znajo obnašat; pa… ...prikaži več pa recimo tujce tud obirajo pa delajo nepotrebne kilometere in tako naprej in tako naprej. V Britaniji morš pa za to da si taksist dolgo študirat in vedt za vsako ulco v Londonu ; pa London je ogromn. V Sloveniji nimamo tapravih taksistov tako da tud ne bo škode če Uber pride pa mal naredi konkurence pa spuca. Sej naj pa taksisti postanejo vozniki Uberja. Pa je problem rešen; še sami so na konc koncu na boljšem ker jim ni treba tok plačevat državi; pa še konkurenca bo spucala mal nesnage med taksisti.
Zakaj je treba tujce vabit v državo, če imamo sami dovolj kapacitet?Zato, da bo več ljudi brez dela, brez dostojanstva, novodobnih sužnjev? Uprimo se temu!!!!!!!Morda bo kdo rekel, da bo tako za porabnika ugodnejše.Mogoče...posledično pa bo taisti uporabnik plačeval za… ...prikaži več tistega, ki je bil ob službo.V kolikor pa so neskladja v med našimi taksisti, naj zato poskrbijo uredbe.Vsi taksisti vendarle ne ponujajo enako kvalitetnih uslug, izbiramo pa seveda sami.Očitno bo potreben boj za svojo domovino, pa čeprav nismo napadeni od zunaj.Uničujejo nas pogoltneži.Boj proti notranjemu okupatorju se mora začeti.
Da ne bo kdo bluzil da so to komunistične blodnje - to da gre pru Uberju za neprostovoljno prekerizacije je nedavno ugotovilo tudi sodišče v VB, zibelki kapitalizma. "The tribunal judges dismissed Uber’s claim that its London operation was… ...prikaži več a mosaic of thousands of small businesses linked by a technology platform as “faintly ridiculous”. They said Uber resorted to “fictions, twisted language and even brand new terminology” to portray their drivers as self-employed." (Guardian)