Slovenija
16 ogledov

"Slovenija naj bojkotira Barcolano"

dokumenti, plinski terminali
1/6
Žurnal24 main
Potem ko je italijanska ministrica za okolje Stefanie Prestigiacomo v pismu Žarniću napovedala izdajo dovoljenja za gradnjo morskega plinskega terminala in plinovoda, v organizaciji AAG od vlade zahtevajo blokado tekmovanja Barcolana.

Kot je spomnil predsednik okoljske organizacije Alpe Adria Green (AAG) Vojko Bernard, tako plinski terminal v Žavljah kot tisti v tržaškem morju predstavljata grožnjo okolju in človeškim življenjem.

Predsednik tržaške naravovarstvene organizacije Greenaction Transnational, ki je članica AAG, Roberto Giurastante je ob tem pojasnil, da bi izgradnja plinovoda na morju zahtevala kopanje po morskem dnu severnega Jadrana, ki je zelo onesnaženo in vsebuje velike količine živega srebra ter naftnih derivatov. Italija pa nima nobene rešitve, kaj bo naredila s temi toksičnimi sedimenti, je dodal.

Terminala tudi tveganje za plovbo

Prav tako po njegovih besedah italijansko okoljsko ministrstvo ni podalo nobenega odgovora, kako bo poskrbelo za varnost obeh terminalov. Terminala, ki naj bi bila med seboj ločena le 15 kilometrov, predstavljata tveganje za plovbo, mesta in ljudi, je prepričan Giurastante.

V zvezi z morskim terminalom je ob tem navedel še, da bi se nahajal bližje slovenskemu kot italijanskemu kopnemu in da bi njegova izgradnja pomenila militarizacijo slovenskih teritorialnih voda.

Na vsa ta vprašanja bi bilo treba odgovoriti pred izdajo dovoljenj za izgradnjo terminalov, je dejal italijanski okoljevarstvenik. Ob tem je izrazil še ogorčenje, ker je osrednji financer plinskih terminalov, to je španska družba Gas Natural, nazadnje predložil ponarejene podatke o morju. Ti naj namreč ne bi imeli nobene zveze s Tržaškim zalivom.

Razočarani tudi nad Potočnikom

Bernard je opozoril, da je AAG zaradi terminalov že protestiral na Evropski komisiji in zahteval prekinitev vseh postopkov, vendar neuspešno. "Največji fiasko je zagrešil evropski komisar za okolje Janez Potočnik, ki noče sam odgovarjati na naše pritožbe, ampak si jemlje pravico, da jih oddaja nižjim uradnikom," je tudi dejal Bernard.

To, da je komisija odgovornost za rešitev problema preložila na slovenske in italijanske oblasti, je pod vsako kritiko, je menil tudi Giurastante, ki ga čudi, da četudi do dogovora med državama še ni prišlo, Prestigiacomova v pismu nasprotno piše, kot da je.

Oba okoljevarstvenika sta bila kritična tudi do Slovenije, ki je po njunem pri obrambi svojih interesov preveč neodločna in še vedno ni ukrepala, čeprav bi morala glede na zagotovila ministra za okolje Roka Žarnića in premierja Boruta Pahorja že zdavnaj tožiti Italijo. Za to ima namreč že več kot leto dni na voljo vso dokumentacijo, sta pojasnila.

Komentarjev 4
  • jurij 19:51 12.avgust 2011.

    Nobenega terminala ne bo,jelinčič je kupil parcelo ob morju.

  • privat 10:42 24.julij 2011.

    Slovenija je treba prvo sebe bojkotirat ...nato na tujem red delat..

  • albert 14:21 23.julij 2011.

    Ja in ta JANEZ POTOČNIK je drugi najbolj priljubljeni politik v Sloveniji.In nekateri ga hočejo za premiera! Bravo SLOVENCI!