Z današnjim dnem obvezna zimska oprema, ki jo določa zakon o pravilih cestnega prometa, ni več potrebna. Izteklo se je namreč štirimesečno obdobje, ki je trajalo od 15. novembra do 15. marca.
Vozniki oziroma lastniki motornih in priklopnih vozil lahko tako nanje vnovič namestijo letne pnevmatike, snežne verige v prtljažniku pa niso več obvezne, z izjemo zimskih razmer.
Še bo lahko snežilo
Kljub izteku obdobja, v katerem je bila zimska oprema obvezna, "ne bo hude napake, če gume zamenjamo, a ne bo tudi nič groznega, če še kakšen teden ali dva počakamo", pa je za zurnal24.si dejal vremenski prognostik Brane Gregorčič z agencije za okolje.
Brane Gregorčič, ARSO
S tem se strinja tudi inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan, ki voznikom prav tako svetuje, naj pozorno spremljajo vremenske obete še vsaj 14 dni. "V primeru sneženja bi se sneg najverjetneje obdržal le dan ali dva, a tu se pojavi velik dvom, da bi vozniki z letnimi pnevmatikami dejansko uporabili tudi verige, saj tudi te zahtevajo določene pogoje uporabe. In tu bi znalo priti do določenih težav na cestah, " je opozoril.
Razmišljajte o stanju vozišča, temperature niso poletne!
Letne in zimske pnevmatike se zaradi samega namena v različnih letnih obdobjih zelo razlikujejo, je še poudaril Legan, zato vsem voznikom, ki bodo pnevmatike zamenjali že 15. marca svetuje sledeče:
Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZSPnevmatike z globjim profilom obvezno namestite na zadnjo os avtomobila.
"Še vedno naj vozniki razmišljajo o samem vozišču, o stanju vozišča. Temperature še vedno niso poletne, vozišče je hladno in ima okoli 5 stopinj Celzija, zaradi česar so lahko zavorne poti daljše, tudi vožnja in oprijemljivost pnevmatik v zavojih še ne bo tako dobra, kot je bila z zimskimi pnevmatikami pri nizkih temperaturah," je dodal.
Pozorno pri globini profila
Vozniki, ki bodo menjali pnevmatike, naj dobro preverijo globino profila, "da ne bodo storili napake in pnevmatike z globjim profilom namestili na prednja kolesa," je še opozoril inštruktor varne vožnje. "Torej, na zadnji osi morajo biti pnevmatike z večjim, globjim profilom kot na prednjih."
Legan je na pazljivost opomnil še vse tiste voznike, ki bodo vožnjo z zimskimi pnevmatikami nadaljevali tudi v poletni sezoni, saj se zimske pnevmatike ob poletnih tamperaturah hitreje segrejejo, tekalna površina je povsem drugačna od letne, profil pa je zagotovo tisti, ki povzroča daljše zavorne poti in drsenje vozila v zavojih. Prav zaradi pregrevanja takšna pnevmatika ne nudi optimalne oprijemljivosti, če bi jo želeli uporabljati tudi v naslednji, torej spet zimski sezoni, pa voznikom to odsvetuje, saj bo njena površina takorekoč "zažgana".
Dodal je še, da sam z menjavo pnevmatik običajno počaka do konca marca ali začetka aprila, odvisno od vremenskih napovedih. Ob tem spomnimo, da je zimska oprema še vedno obvezna v primeru zimskih razmer. Če je voznik v primeru, da se sneg začne oprijemati cestišča, nima, mu grozi denarna kazen v višini 120 evrov, če onemogoča promet, pa kazen znaša 500 evrov in pet kazenskih točk.