Slovenija
293 ogledov

Smešna odškodnina za izgubljeni potni list

Potni list Boštjan Tacol
Odškodnina za izgubljeni potni list, ki stane več kot 40 evrov, le 12 evrov. To ni niti toliko, kot je plačala za pošiljanje.

Naši bralki Maruši je DHL izgubil potni list. Za pošiljanje v Rim in nazaj je plačala 43 evrov, DHL pa ji je izplačal le 12,07 evra odškodnine. 

Na Pošti Slovenije je na primer odškodnina za izgubljeno priporočeno pošiljko do 15-kratnik poštnine, ki jo je uporabnik plačal. Če bi imel enaka pravila DHL, bi Maruša prejela do 215 evrov odškodnine. Pa tudi ta odškodnina ne bi pokrila vseh stroškov, bilo jih je za več kot šeststo evrov. 

Pristojno veleposlaništvo je v Rimu

Maruša je s partnerjem nameravala na potovanje v Gano. Za vstop v to državo je potreben vizum, za katerega se zaprosi na veleposlaništvu v Rimu. Dvakratno potovanje v Rim (oddaja in prevzem) bi bilo zelo drago in zamudno, zato popotniki potne liste na veleposlaništva v tujini navadno pošljejo s hitro pošto. 

Izbrala je DHL, ki je pošiljko, v kateri je bilo tudi sto evrov za dva vizuma, so pred njo odprli, preverili, kaj je v njej in ji denar vrnili, saj ga ne prenašajo. Zapletlo se je očitno pri prevzemu potnih listov v Rimu, saj so na ambasadi trdili, da so oddali dva potna lista. "Izgubili so samo moj potni list, pošiljka je prispela na drug naslov katerga sem navedla ob sklenitvi pogodbe. DHL nima točnih in dokazljivih podatkov, kje je moj potni list, tako da so zaključili moj primer," nam je povedala Maruša. 

Kup sitnosti in na stotine evrov stroškov

Ker ni dobila potnega lista z vizo je morala Maruša prestaviti let, kar ju je s partnerjem stalo 428 evrov, izgubljenih je bilo 50 evrov za vizum, odpoved hotela, ki je bil na srečo rezerviran le za eno noč pa je stala 73 evrov. Poleg tega je morala plačati nov potni list, ki stane dobrih 40 evrov, cepilno knjižico, ki stane šest evrov, 43 evrov pa je plačala tudi za storitev DHL, ki je ta ni opravil, tako kot bi jo moral. Zakaj nista letalske karte kupila šele, ko bi imela vizum? Države skoraj brez izjeme zahtevajo, da se vlogi za vizum priloži povratna letalska karta. 

DHL kombi | Avtor: Profimedias Profimedias

Koliko je potnih listov? Tega ne vedo.

Na DHL nam na vprašanje, koliko dostav imajo na veleposlaništva v tujini niso mogli odgovoriti, saj pošiljke opredelijo glede na produkt, ki ga izbere stranka (npr. Express 9.00 ali Express Envelope) in ne na podlagi vsebine. Za razliko od Pošte Slovenije, ki pri storitvi vrednostno pismo omogoča, da opredelite vrednost pošiljke, ki vam jo v primeru izgube tudi vrnejo, se stroški pri DHL izračunajo na podlagi teže. Ali pošiljko tudi ob vračilu odprejo in preverijo, kaj je noter? "Ob prevzemu pošiljke lahko uslužbenec DHL-a preveri ali je pošiljka sprejemljiva za prevoz v skladu z 2. točko DHL Express Rokov in pogojev prevoza," pravijo. Torej lahko, ni pa nujno. 

Odškodnine so si omejili sami

DHL je odgovornost glede odškodnine omejil v 6. točki DHL Express rokov in pogojev prevoza. Pri čezmejnem cestnem prevozu znaša 14 ameriških dolarjev (13,30 evra) na kilogram ali navedena vrednost pošiljke, kar znese manj. "Če pošiljatelj smatra te omejitve kot nezadostne, mora dati posebno izjavo o vrednosti in zahtevati zavarovanje, kot je opisano v 8. točki ali si zagotoviti lastno zavarovanje," je zapisano v pogojih storitve. 

Na ministrstvu za zunanje zadeve se sprašujejo, kako bi na njihovo ministrstvo n | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Ministrstvo za zunanje zadeve: tudi diplomatska pošta se izgublja

In zakaj ne bi popotnikom na pomoč priskočila država? Potni list bi lahko z zunanjega ministrstva z diplomatsko pošto poslali na naše veleposlaništvo v Rim, kjer bi ga dostavili na gansko veleposlaništvo? "Storitve diplomatske mreže ministrstva za zunanje zadeve so podvržene enakim zakonitostim pošiljanja dokumentov iz države v državo, zato tak način ne bi bil rešitev," so nam pojasnili na ministrstvu za zunanje zadeve. Pošiljanje potnih listov, drugih dokumentov in gotovine po pošti, odsvetujejo, čeprav sodeč po zgornjem odgovoru to počnejo tudi sami. 

"Vsekakor je najboljši način osebna dostava dokumentov in poslovanje na način, ki omogoča stalen nadzor nad rokovanjem z dokumenti. V primeru, da druge možnosti ni, je za takšno pošiljanje dokumentov primerno uporabiti storitve hitre kurirske službe (DHL, ...), za pošiljanje gotovine pa nakazilo prek ustreznih finančnih agencij (neposredno nakazilo, Western Union, ...). Na tak način je zagotovljena sledljivost pošiljke in možnost naknadne razjasnitve morebitnih zamud ali drugih težav," so pojasnili na ministrstvu za zunanje zadeve. 

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • pikijakob 20:47 14.februar 2017.

    Saj piše v splošnih pogojih vse o odškodninah in zavarovanjih. Tudi pošta slo. ima take pogoje.

  • pikijakob 20:45 14.februar 2017.

    Poizkusi uveljavljat zavarovalnino na fedexu...

  • eosss 13:37 14.februar 2017.

    Mi smo ga v firmi že večkrat, vedno uspešno... je pa res da veliko pošiljamo s Pošto in posledično jim ni za zgubit take stranke... :-)