Slovenski državljani, ki v tujini uporabljate storitev slovenskega operaterja mobilne telefonije, bodo ob prihodu v tujino avtomatično obveščeni o telefonski številki pristojnega veleposlaništva Republike Slovenije v državi, kjer se nahajajo in kamor se lahko obrnejo po pomoč. V državah, kjer Slovenija nima akreditirane ambasade, pa bo navedeno, da se lahko obrnejo na katerokoli predstavništvo države članice Evropske unije.
Sporočila bodo uporabniki - za zdaj le A1 - prejemali avtomatsko, mogoča pa je tudi odjava, in sicer tako, da na telefonsko številko 4040 pošljete SMS s ključno besedo "VELEPOSLANISTVO STOP". Sporočilo pa se bo obračunalo po veljavnem ceniku.
Trenutno je storitev na voljo le uporabnikom mobilnega operaterja A1, a na zunanjem ministrstvu pričakujejo, da se bodo pridružili tudi ostali operaterji. "K sodelovanju so bili povabljeni vsi," je pojasnil Andrej Šter, vodja konzularne službe, in nadaljeval, da so na ministrstvu vsem postavili enotne pogoje, da mora biti storitev za uporabnike brezplačna. Za posredovanje informacij prav tako ne plačuje ministrstvo.
Pričakujejo več klicev ...
"Pričakujemo, da se bodo v začetku posamezniki večkrat obrnili na veleposlaništva, a želimo, da so pri tem odgovorni," je dejal Andrej Šter, vodja konzularne službe, in dodal, da bodo konzularni uslužbenci na navedeni številki na voljo 24 ur na dan in vam bodo, glede na situacijo, v kateri ste se znašli, povedali, ali vam lahko nudijo ustrezno pomoč.
"Ne bodo pa posredovali za boljše sedeže v restavraciji," je karikiral Andrej Šter, saj to ni njihova naloga in tega ne morejo storiti. Predstavništva v tujini tako ne morejo izposlovati izpustitve iz zapora, plačati varščine, vas zastopati pred sodiščem, vam zagotoviti vstopa v državo, priskrbeti dela ali dovoljenja za prebivanje v tujini, dajati informacij o nastanitvah ali turističnih informacij.
Obvestila tudi ob terorističnih napadih?
Naslednji korak zunanjega ministrstva oziroma želja je tudi nadgradnja SMS obveščanja ob primeru terorističnih napadov oziroma drugih izrednih dogodkih. "Takrat se bo verjetno potrebno pogovarjati tudi o stroških," je pojasnil vodja konzularne službe in nadaljeval, da bi v takšnih primerih morali z ministrstva posredovati pravočasno, celovito informacijo, s katero ne bi povzročali dodatne panike.
Telekom, kot državna firma , bi moral imeti prvi takšno obvestilo. Tukaj se vidi skrb za nas državljane. To kar govorijo je pač spet en navaden drek.