Licenco lahko pridobi pilot, ki konča pouk za pilota prostoletečega balona. To pomeni, da ima najmanj osem dvigov v povprečnem trajanju dveh ur, od tega šest dvigov pod nazorom inštruktorja in en dvig do 3000 metrov visoko. Opraviti pa mora tudi izpit za prostoleteči balon, so sporočili iz agencije za civilno letalstvo.
Kot pilot dobi licenco, lahko vozi vse balone, ne glede na njihovo velikost in število potnikov, ki jih lahko sprejme.
Omejitev glede velikosti balona ni
Balon, ki je bil včeraj udeležen v nesreči, je največji serijsko izdelan balon. Upravljanje z njim je zato tudi težje. "Potrebuješ več prostora, počasneje moraš voziti, da se prej ustaviš, počasnejši pa je tudi reakcijski čas," je pojasnil balonar Miro Jakop. Kakšna je razlika med upravljanjem z manjšim in večjim balonom, razloži, da je "to tako, kot bi primerjal taksi in avtobus. Ni primerjave, res ne."
Kot trdi, večina balonarjev v Sloveniji leti z veliko manjšimi baloni, takimi, ki lahko sprejmejo od štiri do šest potnikov, komercialne polete pa v primerjavi s podjetjem Balonarski center, ki mu je pripadal strmoglavljeni balon, opravljajo zgolj zato, da si lahko privoščijo opremo in odhode na tekme. Zato tudi niso tako množični kot pri omenjenem podjetju.